در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

رشته «سینما» به دفترچه کنکور بازگشت

تهران (پانا) - اصلاحات دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شد و رشته «سینما» که پیشتر از دفترچه کنکور حذف شده بود، در اصلاحیه دفترچه راهنمای کنکور درج شد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رشته «سینما» به دفترچه کنکور بازگشت

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز یکشنبه ۲۹ مرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد اما پس از انتشار این دفترچه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که برای آزمون عملی رشته‌های هنر شرکت کرده بودند، با حذف دو رشته «مجسمه‌سازی» و «سینما» دانشگاه هنر در دفترچه مواجه شدند.

حذف این دو رشته موجب اعتراض داوطلبان تحصیل در این رشته و دانشگاه هنر را در پی داشت که در پی این اعتراض سیدسعید سید احمدی زاویه، معاون آموزشی دانشگاه هنر به رسانه‌ها گفت: حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» از دفترچه انتخاب رشته داوطلبان اشتباه بود و این اشتباه سیستمی از سوی سازمان سنجش اتفاق افتاده است که به‌زودی در اصلاحیه دفترچه رفع خواهد شد.

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش درباره بازگشت این رشته‌ها به دفترچه کنکور به پانا گفت: «کد رشته محل «سینما» در اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده است و اصلاحات دفترچه کنکور بازهم منتشر می‌شود.»

به گفته وی، انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی تا روز شنبه ۴ شهریور ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود و به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود.

نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از روز جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ به صورت کارنامه حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته که داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org کارنامه خود را مشاهده کنند.

* اصلاحات و جداول رشته‌محل‌های جدید (سری اول) دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری و همچنین دفترچه راهنمای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ از اینجا قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار