بهره‌برداری از ۶۴ پروژه تولیدی و عمرانی در هفته دولت در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت همزمان با هفته دولت ۶۴ طرح و پروژه عمرانی و تولیدی در حوزه کشاورزی دراین استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۶۴ پروژه تولیدی و عمرانی در هفته دولت در اردبیل

نوبخت اژدری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: در هفته گرامیداشت دولت در سال جاری تعداد ۶۴ طرح و پروژه عمرانی و تولیدی با اعتبار بالغ بر ۵ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال و با اشتغالزایی مستقیم ۷۸۹ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر در اردبیل به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۵ هزار خانوار از خدمات و مزایای آن بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: ۴۱ پروژه در حوزه آب و خاک در این هفته به بهره برداری می‌رسد که عمدتاً در بخش بهسازی کانال، بهسازی جاده بین مزارع، استخر ذخیره آب، سامانه ضد تگرگ و کانال انتقال آب و نوسازی قنوات تعریف شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۳۵۴ هزار میلیون ریال از اعتبارات ملی و بیش از ۲۵۴ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است، افزود: با اجرای این طرح‌ها برای ۳۸۵ نفر فرصت شغلی ایجاد شده و ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از خدمات و مزایای آن بهره مند می‌شوند.

اژدری به طرح‌های تولیدی در حوزه صنایع غذایی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش ۶ طرح آماده بهره برداری است که شامل سورتینگ و درجه بندی سیب زمینی، انبار سرد، کارخانه پنبه پاک کنی، بسته بندی عسل و تولید شیر و خوراک آماده دام است.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها را یادآور شد و بیان کرد: ۱۸ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان برای این طرح‌ها هزینه شده که با بهره برداری از آن‌ها برای ۹۹ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در این هفته هشت طرح در حوزه زراعت به بهره برداری خواهد رسید که عمدتاً طرح‌های گلخانه‌ای و کشت محصولات گلخانه‌ای است که با هدف ایجاد اشتغال برای ۲۸۶ نفر بالغ بر ۲۹۲ هزار میلیون ریال هزینه شده است.

اژدری با اشاره به افتتاح پروژه‌های زیر بخش امور دام نیز افزود: ۶ طرح در حوزه امور دام شامل طرح‌های پرواربندی گوساله و مرغ گوشتی و پرواربندی بره در نظر گرفته شده که برای تکمیل این طرح‌ها نیز ۳۷۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی ظرفیت اشتغال این طرح‌ها را نیز ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار