عضو شورای شهر تهران:

هزاران ملک مجهول‌المالک و موقوفه مانع نوسازی بازار تهران است

تهران (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه املاک مجهول‌المالک و موقوفه نمی‌گذارد بازار نوسازی شود، گفت بازار بزرگ تهران ایمن‌سازی نمی‌شود جز با انتقال آن و مکان فعلی باید به یک مکان گردشگری تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۳۹۷۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هزاران ملک مجهول‌المالک و موقوفه مانع نوسازی بازار تهران است

احمد صادقی در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورا و پس از ارایه گزارش قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی درخصوص آتش‌سوزی اخیر بازار گفت: بارها به عنوان یه کارشناس گفته ام که بازار تهران ایمن نمی‌شود و به طور حتم باید منتقل شود. بازار تهران باید به مرکز گردشگری و تاریخی تبدیل شود و لذا درخصوص ایمنی بازار هر اقدامی کنیم نتیجه نمی‌دهد البته می‌دانم این آرزویی بزرگ است و می‌دانم محقق هم نمی‌شود چرا که یک عزم ملی و همگانی می‌خواهد و همه ارکان نظام باید پای کار بیایند.

وی ادامه داد: در این موضوع مصوبات زیادی هم از شورای شهر و هم از شورای تامین بوده، از جمله اینکه انبارها و کارگاه‌های تولیدی باید منتقل شوند که در سال 90، 92 ،95 و 97 این اتفاق افتاده ولی مجددا کارگاه‌ها به حالت خود بازگشته و از سال 97 الزامی به انتقال انبارها نیست و مجددا رأی دادگاه می‌خواهد که آتش‌نشانی باید این موضوع را پیگیری کند.

صادقی افزود: باید پیگیری شود که این فضاها که درون آن از مواد آتش‌زا و خطرناک مختلفی آکنده است منتقل شوند. این فضا‌ها اکنون به فضاهای غیر استاندارد ناایمن تبدیل شده‌اند که هر لحظه امکان بروز حادثه در آن می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته دیگر درخصوص بازار تهران، وجود هزاران ملک مجهول مالک و موقوفه است که فرایند نوسازی بازار را تقریبا محال می‌کند. این امر هم در اختیار شهرداری، یک ارگان یا سازمان نیست و سیستم قضایی باید این موضوع را تعیین تکلیف کند.

صادقی همچنین با ارایه پیشنهادی گفت: انبارهای تولیدی که ریسک بالایی دارند نظیر کیف، کفش، لباس و کاغذ و مواد شیمیایی باید منتقل شوند و اگر نیاز به مصوبه شورا دارد شهردری لایحه ارایه کند.

وی افزود: در بازار باید یکسری فعالیت‌های خاص تعریف شود و پهنه لوازم شیمیایی و کاغذ و مواد آتش‌زا ممنوع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار