معاون اجرایی اردوی مثبت هشتادی‌های دختران در اردوگاه امام خمینی (ره)شهرری:

هدف اردوی مثبت هشتادی‌ها، ایجاد بستری مناسب برای آموزش مهارت‌های زندگی

تهران (پانا) - معاون اجرایی اردوی مثبت هشتادی‌های دختران در اردوگاه امام خمینی (ره)شهرری، هدف اردو‌های مثبت هشتادی‌ها را ایجاد بستری مناسب برای آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی دانست و گفت در این اردوها رفاقت به معنای واقعی شکل می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف اردوی مثبت هشتادی‌ها، ایجاد بستری مناسب برای آموزش مهارت‌های زندگی

به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با همکاری سازمان دانش‌آموزی این استان، اردوهای مثبت هشتاد‌ی‌ها در قالب طرح شهید‌ نیری و به صورت سفرهای تربیتی یک روزه با محوریت بازی‌های گروهی و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ویژه کانون‌های فرهنگی و تربیتی در چهار قطب کانون فرهنگی، تربینی شهید سلیمانی رودهن، اردوگاه شهید محمدمنتظری شهریار، اردوگاه شهید مظفر پاکدشت و کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرری، در حال برگزاری است.

فاطمه رضایی‌جو معاون اجرایی اردوی مثبت دهه هشتادی‌های دختران در اردوگاه امام خمینی (ره)شهرری در گفت‌و‌گو با پانا درباره روند برگزاری این اردوها اظهار کرد: «اردوهای مثبت دهه هشتادی‌ها، بصورت یک روزه برگزار می شود؛ کلاس‌های مهارتی، خلاقیت و معرفتی از جمله برنامه‌های این اردو است. دختران و پسران متوسطه اول ودوم مخاطب این دوره از اردو ها هستند.»

رضایی اهداف اردو‌های مثبت دهه هشتادی‌ها را اینگونه بیان کرد: «هدف از اجرای این طرح، ایجاد بستری مناسب برای آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی است، که شاید در هیچ کلاس درسی آموزش داده نشده است. در این اردوها رفاقت به معنای واقعی شکل می‌گیرد. وظیفه من در اردو این هست که همدل، هم‌فکر وهمراه دختران وهمکارانم خوبی برای همکارانم باشم.»

وی تشریح کرد: «اردوگاه امام خمینی (ره) دانش‌آموزان مناطق ری ۱، ری ۲، و شهرستان‌های اطراف مانند کهریزک و فشافویه را در بر می‌گیرد. هفته اول اردوی دختران به پایان رسیده و هفته دوم دوباره از یکشنبه تا اول شهریور برای دختران آغاز می‌شود.»

معاون اجرایی اردوی مثبت هشتادی‌های دختران اردوگاه امام خمینی (ره) شهرری گفت: «اردوی مثبت هشتادی‌ها به‌صورت یک روزه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر در اردوگاه امام خمینی برای هر منطقه اجرا می‌شود.در این دوره کلاس‌های معرفتی، کلاس‌های خلاقیت، ورزشی و تاما اجرا می‌شود. کلاس‌های تاما یا بازی گروهی برای تقویت تمرکز است و همچنین مفهوم اینکه برای رسیدن به هدف فرد بودن‌ مفهوم‌ ندارد، موفقیت در اجرا وهماهنگی بین گروه هست را به دانش‌‌آموزان یاد می‌دهد.»

وی در ادامه بیان برنامه‌های این اردو تصریح کرد: «مسابقات ورزشی، تقویت نیروی بدنی و ایجاد هیجانات‌ مثبت در بچه ها، کلاس‌های خلاقیت، ایجاد انگیزه ونوآوری در بچه ها که باوسایل ساده بتوانند هنر و تجهیزات جالب ارائه دهند، کلاس‌های معرفتی که باعث تقویت اعتقادات وپاسخ به شبهات آنها می‌شود، از جمله برنامه های این اردو است.»

فاطمه رضایی‌جو، معاون اجرایی اردوی مثبت هشتادی‌های دختران در پایان اذعان کرد: «سال‌ها بچه‌ها به دلیل کرونا از اردو دور بودند. جدا از اینکه اردو همیشه برای آنها خاطرات خوشی را به همراه دارد و هر لحظه اردو برای آنها تجربه‌ای‌ است که در زندگی کاربرد دارد. به این دلیل نام و رده سنی این اردو را دهه هشتادی‌ها در نظر گرفتیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار