انعقاد قرارداد سه طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردبیل از انعقاد قرارداد سه طرح سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت گردشگری این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد قرارداد سه طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان اردبیل

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۷ بسته پیشنهادی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان اردبیل برای ارائه به سرمایه گذاران و کارآفرینان فعال و متعهد بخش خصوصی، از سوی این اداره کل آماده شده است که به تازگی سه مورد از این بسته‌ها از سوی فعالان بخش خصوصی پذیرفته و به عقد قرارداد منتهی شده است.

وی افزود: چندین بسته سرمایه گذاری دیگر نیز در حوزه‌های گردشگری و توسعه این صنعت برای نقاط مختلف استان اردبیل تدوین و فراهم شده است که طی یک ماه آینده برای ارایه به سرمایه گذاران بخش خصوصی و عقد قرارداد لازم آماده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تاثیر برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برای جذب سرمایه گذار را غیرقابل انکار دانست و گفت: برنامه‌ها و آئین‌های متنوع رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر را برای سال میلادی جاری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی کرده است و همچنان ادامه دارد، در جلب نظر سرمایه گذاران تاثیرگذار بوده و پیش بینی می‌شود از بسته‌ها و طرح‌های پیشنهادی دیگری نیز استقبال به عمل آید.

محمدی ادیب تصریح کرد: پخش بیش از ۱۶۰ دقیقه برنامه تلویزیونی از ظرفیت‌های گردشگری و قابلیت های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی استان اردبیل در کشورهای عضو اکو و برخی کشورهای دیگر تاثیر خوبی در شناساندن اردبیل به کشورهای اکو و منطقه داشته است.

وی با اشاره به حضور سفرای کشورهای عضو اکو و چین در مراسم رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت: توئیتی که سفیر چین بعد از بازدید از مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و بخصوص از بخش چینی خانه آن منتشر کرده، گویای تاثیرپذیری و توجه عمیق او نسبت به سرمایه‌های ملی و تاریخی اردبیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: با وجود اینکه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با تاخیر در استان اردبیل آغاز شد ولی بعد از مراسم رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اتفاقا خوب و موثری در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری اردبیل رخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار