عصر امروز و در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی صورت گرفت؛

تجلیل وزیر آموزش و پرورش از آزادگان فرهنگی

تهران (پانا) - آیین تجلیل از آزادگان فرهنگی با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل وزیر آموزش و پرورش از آزادگان فرهنگی

آیین تجلیل از آزادگان فرهنگی، عصر امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش و با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، حسین مظفر، وزیر اسبق آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان آزاده برگزار شد.

صحرایی در این مراسم با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و سیاسی ایران یک سرمایه بزرگ است، گفت: تاریخ و فرهنگ کشور نیز یک سرمایه درخشان است و همواره ایران در تحولات مختلف درخشیده است.

وی با بیان اینکه در سراسر دنیا فرهنگ ناب ایثار، شهادت، فداکاری و مقاومت در زمره مقدسات قرار دارد، اظهار کرد: احترام به این موضوعات امری طبیعی است و در فرهنگ ایرانی نیز همواره مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است؛ مصداق بارز این موضوع نیز ادبیات مقاومت است که سرتاسر ایثار، مقاوت و شهادت را مورد تفقد قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه دوره ابتدایی از اهمیت زیادی برخوردار است، بیان کرد: معلم ابتدایی کارش حساس و مهم است، به این دوره تحصیلی به شدت توجه داریم و از آن غافل نخواهیم شد.

صحرایی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره آزادگان، تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند "لحظه لحظه دوران اسارت شما، صدقه است. لحظه لحظه، صدقه است، آن لحظه‌های پر رنجی که شما گذراندید، یک سرمایه شد. یعنی شما به عنوان یک آزاده، یازده سال، ده‌سال، هشت سال، پنج سال، هرچه که در اسارت بودید، ذخیره ‌ای از رنج‌ها، برایتان فراهم آورد؛ هم از جنبه فردی، هم از جنبه اجتماعی و عمومی." این مطلب، قابل تأمّل است، امروز ما به حضور شما نیاز داریم و باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرید.

در پایان این مراسم فرهنگیان آزاده توسط وزیر آموزش و پرورش مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

باقی عکس‌های این مراسم را اینجا ببینید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار