یک نویسنده در مراسم رونمایی کتاب «بارنی، جغد انباری»:

جریان زندگی و هویت شهری در آثار کودک و نوجوان ارزنده است

تهران (پانا) - یک نویسنده در رونمایی کتاب «بارنی، جغد انباری» که توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، این کتاب را به دلیل توجه به دغدغه‌های محیط زیستی و زندگی و هویت شهری یکی از بهترین کتاب‌های موجود در بخش ادبیات کودک و نوجوان دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۶۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جریان زندگی و هویت شهری در آثار کودک و نوجوان ارزنده است

لیلا کفاش زاده، نویسنده، پژوهشگر و مروج کتاب کودک ضمن اشاره به این موضوع که بارنی، جغد ساکن در انبار ساختمانی است که می‌خواهند آن را تخریب کنند، بیان کرد: این ماجرا برای استفاده در حوزه‌هایی مثل گردشگری و میراث فرهنگی جالب توجه و ارزنده است.

کفاش‌زاده ضمن بیان اهمیت چگونگی ترجمۀ آثار خارجی به ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان اضافه کرد: ترجمۀ این کتاب از آن یونگمان بسیار شیوا و حرفه‌ای است؛ به گونه‌ای که خواننده گاهی احساس می‌کند خود مترجم آن را نوشته است.

معصومه نوازنی، مترجم کتاب «بارنی، جغد انباری» و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز در این نشست، با بیان اهمیت پرداختن به چگونگی کسب مهارت‌ در این کتاب، گفت: پیام داستان این است که تا چیزی را بلد نباشیم نمی‌توانیم از چالش‌های زندگی بگذریم و هر چه بیاموزیم در مقطعی از زندگی به کار ما خواهد آمد.

نشر کتاب‌های کیوی، واحد کودک و نوجوان انتشارات کاگو، این اثر از آن یونگمان با تصویرگری ماریون لیندزی و ترجمه معصومه نوازنی را به تعداد ۱۵۰۰ نسخه در ۵٠ صفحه و قیمت ٣۵ هزار تومان برای گروه سنی بالای ٧ سال منتشر کرده است.

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار