نمایشگاه آثار فرهنگی و دست ساخته باستانی دانش آموزان نایینی

نایین (پانا) - نمایشگاه آثار دانش آموزان هنرمند نایینی در جهت معرفی و شناخت شهرستان نایین به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان در کانون پرورش فکری برپا شد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه آثار فرهنگی و دست ساخته باستانی دانش آموزان نایینی

فرماندار نایین ضمن بازدید از آثار هنرمندان و نحوه اجرای طرح هویت، بر اهمیت حفظ هویت مذهبی، فرهنگی و تاریخی شهرستان و کشور و خودباوری در نسل کودک و نوجوان و جوان تاکید و اظهار کرد: برگزاری این دست برنامه ها برای الگوبرداری در کودکان و نوجوانان و شکل گیری شخصیت آنها بر اساس آموزه های اسلامی - ایرانی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: وجود علما، مشاهیر، رجال و اندیشمندان تاثیرگذار که پرورش یافته این خطه پرافتخار هستند و توانسته اند در عرصه های مختلف فرهنگی، مذهبی، علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور و حتی جهان تاثیرگذار و صاحب‌نظر باشند که این مسئله گویای وجود فرهنگ غنی و مردمانی اندیشمند در شهرستان نایین است.

فرماندار شهرستان نایین داد: امروز گرامیداشت یاد و خاطره آنها از جمله مهمترین شخصیت شهرستان نایین حضرت آیت الله میرزای نایینی (ره) از مهمترین وظایف ماست و در این راستا باید با اجرای برنامه های متنوع و در شان نام نایین و آیت الله نایینی دین خود را به پیشینیان ادا کنیم.

به همین منظور نمایشگاهی از آثار اعضای مرکز با موضوع مشاهیر نایین، بناهای تاریخی، صنایع دستی، آداب و رسوم مردم نایین از قدیم الایام با موضوع نایین دیار دیرین برپا شد که هنرمندان و صاحبان آثار مورد تقدیر مسئولان شهرستان قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان نایین گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی همانند نمایشگاه نایین دیار دیرین برای الگوبرداری در کودکان و نوجوانان و شکل‌گیری شخصیت آنها بر اساس آموزه‌های اسلامی و ایرانی بسیار حائز اهمیت است.

دانش آموز خبرنگار: یاسینا یادگاری

تصویربرداری: مهدیه اشکستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار