یک ورزشکار البرزی در گفت‌وگو با پانا:

هدف رشته «نینجوتسو»بهتر زندگی کردن است

کرج (پانا) - یک ورزشکار البرزی در خصوص رشته ورزشی خود که درآن موفق است، تاکید کرد هدف «نینجوتسو» بهتر زندگی کردن است.

کد مطلب: ۱۳۹۵۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف رشته «نینجوتسو»بهتر زندگی کردن است

هانیه یارم طاقلو، عضو تیم نینجوتسو کمالشهر کرج که در مسابقه بزرگ عصر جدید نیز شرکت کرده و حائز مقام برتر شده است، در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «فعالیت ورزشی ام را از سال ۱۳۹۵ با عشق و پشتکار فراوان آغاز کردم و با وجود مشکلات فراوان در این عرصه، هیچ گاه مانع پیشرفت من در این زمینه نشد. در سال ۱۳۹۶ وارد رشته نینجوتسو شدم و در این دوران دو بار در مسابقات کشوری شرکت کردم و یک بار مقام اول، دوم و مقام سوم را کسب کردم.»

وی در پاسخ به اینکه آیا امکانات موجود در رشته شما در سطح شهرستان و استان پاسخگوی نیازهای علاقه مندان است، گفت: «ورزش نینجا در کشور با استقبال خوبی روبرو شده و تقریبا تمام کشور به آموزش آن می پردازند و حمایت خوبی از این رشته می شود و شاهد علاقه مند شدن جوانان زیادی در این رشته هستیم، ولی کسانی هم در استان هستند که توان شرکت در مسابقات و کلاس ها را ندارند و این موضوع ناراحت کننده است.»

یارم طاقلو شرکت در مسابقه عصر جدید را شروعی برای پیشرفت تیم نینجوتسو دانست و افزود: «تجربیات بسیار خوبی در کنار تیم قوی عصر جدید و آقای علیخانی بدست آوردیم و از اینکه با دیگر شرکت کننده ها رقابت می کردیم لذت می بردیم.»

وی از بازخورد مردم در خصوص شرکت در این مسابقه اظهار کرد: «بازخورد خوبی داشتیم و افراد زیادی بعد از دیدن ما به ورزش های رزمی علاقه مند شدند؛ در مجموع، محبت، شهرت و محبوبیت از سوی مردم بسیار لذت بخش است و همین موضوع باعث می شود مصمم تر ادامه دهیم.»

در ادامه روژین فلاح، عضو تیم نینجوتسو که از سال ۱۳۹۶ وارد این رشته شده و مقام دوم کشوری را نیز کسب کرده است، از نقش والدین در ترغیب فرزندان به ورزش گفت: «والدین نقش بسیار مهمی در آمادگی بدنی و تشویق بچه‌ها به فعالیت بدنی ایفا می‌کنند. معمولاً آنها بزرگ‌ترین الگو و سرمشق فرزندان‌شان هستند و از آنجا که بچه‌ها از طریق نمونه و مثال مسائل را بهتر درک می‌کنند، والدین باید الگوهای مناسبی برای فرزندانشان باشند. تحقیقات نشان می‌دهد شرکت کردن والدین در فعالیت‌های بدنی می‌تواند سبب افزایش حضور فرزندانشان در این فعالیت‌ها شود.»

وی اضافه کرد: «کمک به فرزندان‌ جهت توسعه مهارت‌ها و استراتژی‌ها در تطبیق با محیط‌های گوناگون برای انجام فعالیت بدنی،کمک به درک تفاوت‌های فرم بدن و میزان توانایی، تقویت فاکتورهای اجتماعی در کنار فاکتورهای جسمانی از جمله کمک های والدین به فرزندان‌شان است.»

فلاح در ادامه عنوان کرد: «حجاب مانع پیشرفت من در مسابقات ورزشی نشد. حضور بانوان ایرانی در این رقابت‌ها، با توجه به تفاوت پوشش آنان با دیگر کشورها، بسیار مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از کشـورهای حاضـر در این مسابـقه‌ها با احترام خاصی با این مـوضوع بـرخـورد کردند.»

یارم طاقلو در پاسخ به اینکه آیا داشتن حجاب باعث مزاحمت و رنج بردن از گرما نمی شود، بیان کرد: «من همیشه حجابم را در مسابقات و تمرین ها حفظ می‌کنم، چه بسا اگر بدون حجاب باشم احساس خوبی نخواهم داشت، زیرا حجاب بخشی از هویت و فرهنگ بانوان ایرانی است.»

وی از تاثیر موفقیت خود به عنوان یک دانش آموز ورزشکار که در سطح عرصه های بین المللی فعالیت می کند، گفت: «موفقیت‌هایی که بانوان کشورمان در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک داشته‌اند بارها چشم جهانیان را به خود خیره کرده و خیلی از آنها سوژه رسانه‌های خارجی بوده‌اند. از طرفی حضور بانوان کشورمان در میادین رقابت با پوشش اسلامی باعث شده تا توجه ورزشکاران مسلمان جهان به این حجاب جلب شود و حتی از پوشش بانوان کشورمان الگوبرداری کنند. در این مورد خاص می‌توان به لباس فوتبال و کاراته اشاره کرد. همچنین زنانی که سالها از حضور در رقابت‌های بین‌المللی به خاطر اینکه حجاب ممکن است به آنها آسیب بزند شانس رقابت با ورزشکاران خارجی را نداشتند حالا به موفقیت‌های چشمگیر جهانی هم دست یافته‌اند.»

یارم طاقلو هدف نینجوتسو را بهتر زندگی کردن دانست و در پایان تصریح کرد: «ورزش یعنی زندگی، یعنی روحیه سالم، شاد، پرانرژی، قوی و مصمم شدن برای اهداف، آینده، رقابت، سختی ها و پشت سر گذاشتن آنهاست. ورزش یعنی سبک زندگی سالم. روحیه من با این سبک زنده است و مفتخرانه آن را ادامه خواهم داد.»

دانش آموز خبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار