با تصویب شورای انقلاب فرهنگی؛

۱۶ ربیع‌الاول روز «وقف» نامگذاری شد

تهران (پانا) - با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۱۶ ربیع‌الاول به‌عنوان «روز وقف» نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۶ ربیع‌الاول روز «وقف» نامگذاری شد

در جلسه روز سه‌شنبه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه جایزه زنده‌یاد مرحوم «سعید کاظمی آشتیانی» با رأی اکثریت اعضا تصویب شد.

مرحوم کاظمی آشتیانی دانش‌آموخته دکتری ژنتیک از دانشگاه تربیت مدرس و از چهره‌های ماندگار علمی کشور بود که ریاست پژوهشگاه رویان و جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران را عهده‌دار بود و پس از تشکیل پژوهشکده رویان، در رشد طب تولید مثل، فناوری سلول‌های بنیادی و همانندسازی در ایران نقش به‌سزایی داشت؛ وی چهاردهم دی ماه سال ۱۳۸۴ در سن ۴۴ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

مقام معظم رهبری از زنده‌یاد کاظمی آشتیانی به عنوان یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی یاد کرد که مجاهدت‌ها و فعالیت‌های علمی او به ویژه در زمینه سلول‌های بنیادی و تشکیلات عظیمی که در این حوزه راه انداخت و انسان‌های زیادی را تربیت کرد، آینده درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهد.

در جلسه عصر امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ۱۶ ربیع‌الاول در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز وقف» تعیین و نامگذاری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار