مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی؛

رقابت ۳۰۸ دانش‌آموز در مسابقات طرح ملی دادرس در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از رقابت ۳۰۸ دانش‌آموز در یازدهمین دوره مسابقات استانی طرح ملی دادرس استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت این طرح هر ساله با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش‌آموزان و شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۵۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ۳۰۸ دانش‌آموز در مسابقات طرح ملی دادرس در خراسان جنوبی

محمد علی کاوسی در حاشیه مراسم اختتامیه یازدهمین دوره طرح ملی دادرس با بیان اینکه از دانش آموزان خواستاریم آمادگی و توان افزایی را جدی بگیرند، افزود: اگر فرهنگ نوع دوستی در بین جامعه به ویژه دانش آموزان ترویج شود، آینده ایران تامین است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان همدلی و هم افزایی است، اظهار کرد: تجربه‌های حوادث گذشته در استان نشان داده که مردم خراسان جنوبی نه تنها در زمان بحران بلکه در تمامی صحنه‌های کمک به نیازمندان و در کاهش آلام دردمندان خوش درخشیده اند.
کاوسی با اشاره به یازدهمین دوره مسابقات استانی طرح ملی دادرس در استان بیان کرد: این طرح با رقابت ۳۰۸ دانش اموز در قالب ۱۱ تیم خواهران و ۹ تیم برادران از شهرستان‌های استان به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره در بخش‌های حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری، خونریزی، پانسمان و بانداژ، پناه گیری و خروج ایمن، شکستگی و آتل بندی، ارزیابی و احیای قلبی و ریوی و همین طور آزمون کتبی به رقابت می‌پردازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح هر ساله با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و سطح آگاهی آن‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های برتر این مسابقات به عنوان نماینده استان در مرحله کشوری شرکت می‌کنند، گفت: طرح دادرس در سال تحصیلی گذشته در ۱۵۳ مدرسه سطح استان اجرا شده است.
حجت الاسلام علی محمد درویشی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی در این جلسه با بیان این‌که در علم امداد کم نگذارید، گفت: بالاترین ثواب پس از قرائت زیارت عاشورا امدادگری و کمک به هم نوع دارد.
وی افزود: یکی از خوبی‌های هلال احمر این است که هر قشری و هر سنی پزشک، مهندس، معلم، جوان، نوجوان و غیره در آن عضو بوده و فعالیت دارند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی به اهمیت اخلاق اشاره و بیان کرد: اخلاق در تمام عرصه‌ها عدالت، ایثار، فداکاری و ... مورد توجه و اهمیت است.
حجت الاسلام درویشی به اهمیت مقام پدر و مادر نیز اشاره و عنوان کرد: قدر مربیان خانواده و پدر و مادر را بدانید.
وی با بیان این‌که در علم امداد کم نگذارید، گفت: بالاترین ثواب پس از قرائت زیارت عاشورا امدادگری و کمک به هم نوع دارد.
گفتنی است؛ تیم دختران شهرستان سرایان و پسران شهرستان طبس به عنوان برگزیدگان مسابقات به مرحله کشوری راه یافتند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار