رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها خبر داد؛

سامانه آموزش مجازی شوراها رونمایی شد

تهران (پانا) - رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها گفت راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی شوراها (سامش) در جریان نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سامانه آموزش مجازی شوراها رونمایی شد

احمد صادقی رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها از رونمایی از سامانه آموزش مجازی شوراها (سامش) خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش شوراهای اسلامی و پراکندگی و تنوع شوراهای اسلامی در پهنه جغرافیایی کشور و گستردگی فراگیران دوره‌های آموزشی شوراها از لحاظ سطح تحصیلات، دانش، بینش و نگرش، توانمندسازی و آموزش شوراهای اسلامی پایه و فرادست از جمله اولویت‌های کاری دبیرخانه شورای عالی استان‌ها است.

وی افزود: در همین راستا، بایستی متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عصر جدید از تمامی امکانات و فرصت‌های در اختیار به نحو مطلوب در راستای انجام آموزش‌های فراگیر باکیفیت و مورد نیاز شوراهای اسلامی، بهره‌گیری کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: یکی از این فرصت‌ها، ظرفیت فضای مجازی است و با توجه به گستردگی جامعه شوراها، ابزاری بسیار مفید است و بر همین اساس، راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی شوراها (سامش) در دستور کار قرار گرفت که در جریان نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها رونمایی شد.

صادقی خاطرنشان کرد: در این سامانه، به تفکیک شوراهای پایه و فرادست، دوره‌های آموزشی مورد نیاز از طریق فضای مجازی احصا و در بخش‌های جداگانه بارگذاری می‌شود. در واقع قبل از ورود به سامانه ابتدا باید ثبت‌نام صورت گیرد و عضو شورا پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به صورت آنلاین در آزمون مربوطه شرکت کرده و در صورت کسب نمره قبولی، گواهی آموزشی به وی اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: از قابلیت‌های دیگر سامانه، این است که تمام اخبار و اطلاعات مرتبط با آموزش شوراهای کشور و تمام کتب و جزوات آموزشی در آن بارگذاری می‌شود. همچنین بانک اطلاعاتی مدرسین حوزه مدیریت شهری و روستایی در آن وجود دارد و تمام افرادی که علاقه‌مند به تدریس دوره‌های آموزشی باشند، ابتدا ثبت‌نام کرده و پس از گزینش و طی فرایندی، کد مدرسی دریافت می‌کنند و در صورت تکمیل سامانه، تمام مدرسان این حوزه، شناسنامه‌دار خواهند شد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها از تمام استان‌ها درخواست کرد همه ظرفیت خود را اعم از فیلم، کتاب و جزوات آموزشی را در این سامانه به اشتراک بگذارند و نسبت به اطلاع‌رسانی محتوای بارگذاری شده به جامعه هدف به ما کمک کنند.

صادقی اعلام کرد راه‌اندازی این سامانه با استفاده از ظرفیت موجود دبیرخانه شورای عالی استان‌ها و همکاری واحدهای آموزش و پژوهش و فناوری اطلاعات انجام شده و ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی آن گام مهمی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار