رئیس هیات گلف آذربایجان شرقی:

گلف جزء ورزش‌های پر تمرکز است

تبریز (پانا) - رئیس هیات گلف آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت بسیار بالای ورزش گلف این ورزش را جزء ورزش‌های پر تمرکز عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
گلف جزء ورزش‌های پر تمرکز است

امیر کوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: ورزش گلف یکی از ورزش های پر تمرکز است اما متاسفانه آن گونه که مورد انتظار است نتوانسته ایم ورزش گلف را به خوبی بشناسیم و لذا در این خصوص سعی کردیم این ورزش را در ۳ حوزه تقسیم کرده تا موجب ایجاد شرایط ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: گلف جزء ورزش هایی است که همگام با رقابت یک فضای با نشاط نیز ایجاد می‌کند که به صورت خانوادگی نیز می‌توان این ورزش را اجرا کرد و لذا در این راستا در ابتدا ایجاد ساختار ورزشی از نیاز های اصلی این ورزش است که باید حتما فراهم شود‌.

وی اظهار کرد: در بحث شرکت در مسابقات در تمامی مسابقات کشوری اعلام آمادگی کردیم و برای اولین بار در تاریخ گلف ورزشکاران استان توانستند مقام اول هندیکپ تیمی را در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ را کسب کنند.

کوین ادامه داد: ورزش گلف شامل ۴ انجمن گلف، مینی گلف، وودبال و بهکاپ می‌شود که هر یک جزء شاخه های اصلی و اساسی ورزش گلف است و لذا این ورزش محدودیت سنی نیز ندارد و پذیرای افراد از سنین 8 سال تا 90 سال می تواند در این رشته فعالیت بکند در این خصوص در نظر داریم با طراحی برنامه‌ریزی های اساسی و مناسب در این حوزه این ورزش را در بین مدارس، دانشگاه ها، ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی گسترش دهیم.

رئیس هیات گلف استان اذعان کرد: با تلاش های بسیاری که در راستای گسترش ورزش گلف در این مدت انجام دادیم خوشبختانه امروز شاهد وجود هیات های فعال گلف در شهرستان های مراغه، بناب، عجب شیر و اهر هستیم و لذا در حال حاضر ۳۲۱ ورزشکار بیمه شده نیز در رشته ورزش گلف داریم که مسابقات گلف با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار در این رشته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در ۴ دوره از مسابقات کشوری شرکت کردیم که نتیجه این ۴ دوره، قهرمانی در ۲ دوره، کسب رتبه ۴ در یک دوره و کسب رتبه ۵ در دوره دیگر بوده است و لذا شرکت در مسابقات کشوری مینی گلف از دیگر مسابقاتی بود که ورزشکاران استان شرکت کردند.

کوین افزود: از ۳ تا ۸ شهریور ماه سال جاری مسابقات استعداد های درخشان المپیاد ایرانی در رشته گلف در رده آقایان و بانوان نماینده خواهیم داشت چرا که ورزش گلف جزء ۱۴ رشته اصلی مسابقات المپیاد ایران است.

رئیس هیات گلف استان خاطرنشان کرد: در جهت ایجاد تفاهم نامه ای بین هیات گلف استان با دانشگاه سراسری تبریز، ۲۳ هزار نفر با ورزش گلف آشنا و جذب این ورزش شدند و لذا ۷۸ نفر نیز این ورزش را به صورت حرفه ای از طرف دانشگاه سراسری تبریز دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: اختصاص ۱ میلیارد تومان برای توسعه اماکن ورزشی از جمله حمایت هایی بوده که از سوی شهرداری تبریز انجام گرفته که نتیجه این اقدام موجب بهسازی و زیرسازی زمین های فرسوده ای بود که امروز تبدیل به یک زمین گلف ویژه شدند و در اختیار مردم عزیز هستند.

کوین یادآور شد: در نظر داریم در کنار تیم های دیگر تیم رسانه ای ورزش گلف را نیز راه اندازی کرده و برای اعزام به مسابقات مختلف این تیم را در کنار تیم های دیگر آماده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که در خصوص توسعه و گسترش ورزش گلف شده بتوانیم گام های موثری در این راستا برداشته و شاهد رویداد های عالی در این حوزه باشیم.

دانش آموز خبرنگار: کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار