مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران:

یکی از رازهای موفقیت انسان‌های بزرگ پرسش و پاسخ به چرایی و چیستی است

ساری (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران در نشستی با دانش آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا بیان کرد یکی از رازهای موفقیت انسان‌های بزرگ پرسش و پاسخ به چرایی و چیستی است و نگاهی متفکرانه به محیط پیرامون خود دارند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
یکی از رازهای موفقیت انسان‌های بزرگ پرسش و پاسخ به چرایی و چیستی است

«حسین کمالی» در نشست خبری با دانش آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا به مناسبت روز خبرنگار که با حضور «امید محبی» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و مسئولان سازمان دانش آموزی استان برگزار شد، عنوان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری مشتاق آگاهی و دسترسی کامل و شفاف به اطلاعات است و در این بین انعکاس صحیح و سریع اخبار و اطلاعات جز با تلاش خبرنگاران ممکن نخواهد بود.

کمالی در پاسخ به یکی از پرسش های دانش آموز خبرنگار در حوزه عدالت آموزشی و اختلاف طبقاتی بین دانش آموزان اظهار کرد: تصمیم بر این شد که مدارس خاص مانند سمپاد، تیز هوشان و یا مدارس شاهد که در ۲۴ ساعت متوالی معلمان با تجربه و با عیار علمی بالا را جذب و سازماندهی می‌کردند، امسال ۱۲ ساعت یک معلم در مدارس عادی و ۱۲ ساعت در مدارس خاص تدریس می کند و در سال بعد معلم‌هایی با تجربه‌تر در مدارس دولتی و عادی بیشتر سازماندهی می‌شوند، در تلاش هستیم با انجام این طرح عدالت آموزشی در بین دانش‌آموزان رعایت شود.

وی اضافه کرد: بر اساس تحقیق آماری نشان می‌دهد میانگین نمرات مدارس غیردولتی در امتحان نهایی کمتر از مدارس دولتی بود و همچنین به دلایلی مانند کیفیت آموزشی، افزایش هزینه و یا فضای آموزشی تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدارس غیردولتی به سمت مدارس دولتی روی آوردند.

کمالی با تاکید بر اینکه آموزش باید مبتنی بر فلسفه باشد و بچه‌ها باید با این نگاه فلسفی تربیت شوند، گفت: متاسفانه امروزه نظام آموزشی جنبه دستوری دارد بدون آنکه به علت و فلسفه آنها توجه کنند، زیرا پایه‌های تربیتی مبتنی بر بایدها و نبایدها است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خطاب به دانش آموزان خاطرنشان کرد: در تلاش باشید در همه حوزه‌ها به دنبال چرایی و پاسخ باشید زیرا کلمه چرا در زندگی شما یک دگرگونی ایجاد می‌کند و دچار خطا و بی هدفی نمی شوید، اما مشکل این است که ما هیچ وقت دنبال دلایل و چرایی‌ها نمی رویم در واقع یکی از رازهای موفقیت انسان‌های بزرگ پاسخ به چرایی و چیستی است و نگاهی متفکرانه به محیط پیرامون خود دارند.

«حسین کمالی» در پاسخ به پرسش دانش آموز خبرنگار در مورد چگونگی ارتقای روابط صحیح بین دانش آموزان و معلمان، افزود: در جهت محور همه برنامه‌ها، معلم در جامعه نقش بسزایی دارد مخصوصاً نوع ارتباطی که ایجاد می‌کند می‌تواند تاثیر زیادی در آموزش و تعلیم دانش آموزان بگذارد، به دنبال ارتقای این روابط امسال در جذب معلم، به دنبال انگیزه و احساسات معلمی بودیم که معلم شایسته را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد فضای گفتگوی دانش آموزان و مدیران هستیم تا دانش آموزان درخواست و انتقادات خودشان را با مدیر در میان بگذارند و مدیر مکلف است از دانش آموزان در موضوعات تعلیمی و آموزشی مشورت بگیرد.

گفتنی است در پایان از دانش آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد.

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار