بررسی شرایط پنج تیم مدعی لیگ برتر انگلیس در آستانه فصل جدید

تهران (پانا) - رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ۲۰ مردادماه آغاز خواهد شد و تیم‌های مدعی به‌دنبال آن هستند تا از همان روزهای ابتدایی لیگ اقتدار خود را به نمایش بگذارند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی شرایط پنج تیم مدعی لیگ برتر انگلیس در آستانه فصل جدید

رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۲/۲۳ با قهرمانی منچسترسیتی به پایان رسید و با شروع رقابت‌های این فصل دوباره شور و هیجان به فوتبال انگلیس باز خواهد گشت.

در فصل گذشته بعد از سیتی که با ۸۹ امتیاز قهرمان شد، تیم‌های آرسنال و منچستریونایتد نیز با ۸۴ و ۷۵ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. اتفاقات پیش‌فصل و جابه‌جایی‌هایی که صورت گرفت این امید را در دل هواداران فوتبال در لیگ برتر انگلیس زنده کرد تا رقابت‌های جذاب و تماشایی را نظاره‌گر باشند و باید دید در این فصل جام به کدام تیم اهدا می‌شود.

رقابت‌های این فصل لیگ برتر انگلیس از روز جمعه در شرایطی آغاز خواهد شد که در اولین بازی، منچسترسیتی به مصاف برنلی خواهد رفت. در این گزارش بر آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی تیم‌های مدعی لیگ و شرایط آنها مروری خواهیم داشت.

۱- منچسترسیتی( قهرمان فصل قبل با ۸۹ امتیاز)

پپ گواردیولا در شرایطی لیگ را آغاز می‌کند که او در این فصل ایلکای گوندوغان و ریاض محرز را دیگر در ترکیب تیم خود ندارد. آنها بعد از قهرمانی در فصل گذشته، سیتی را ترک کردند تا شانس خود را در تیمی دیگر دنبال کنند.

در این میان متئو کواچیچ (۳۰ میلیون پوند) و گواردیول (۷۷.۶ میلیون پوند) از جمله خریدهای این فصل سیتی به شمار می‌روند، البته در مورد برناردو سیلوا، کایل واکر، آیمریک لاپورته و کالوین فیلیپس تردیدهایی وجود دارد و باید دید سرانجام آنها با سیتی به کجا کشیده خواهد شد.

۲- آرسنال (نایب قهرمان با ۸۴ امتیاز)

توپچی‌ها در این فصل به دنبال ترمیم تیم خود هستند تا فرصتی که در فصل قبل برای قهرمانی از دست دادند را به نوعی جبران کنند. دکلان رایس، کای هاورتز و یورین تیمبر از جمله خریدهای این فصل آرسنال به شمار می‌روند که در بازی سوپرجام فوتبال انگلیس در ترکیب تیم میکل آرتتا عملکردی خوب را از خود به نمایش گذاشته و کار خود را با قهرمانی در این رقابت‌ها آغاز کردند.

از سویی دیگر به نظر می‌رسد با توجه به مصدومیت گابریل ژسوس این تیم نیاز به یک مهاجم تمام‌عیار دارد تا در صورت تداوم این روند، خط حمله توپچی‌ها دچار مشکل نشود.

۳- منچستریونایتد (تیم سوم با ۷۵ امتیاز)

سرمربی شیاطین سرخ در این فصل با تدابیر متفاوتی لیگ را آغاز خواهد کرد. او میسون مونت را با ۶۵ میلیون یورو از چلسی به یونایتد آورد و آندره اونانا را جانشین دخه‌آ در چهارچوب دروازه کرد. راسموس هویلند دانمارکی نیز یکی دیگر از خریدهای اریک تن‌هاخ در این فصل است و با توجه به نتایج این تیم در بازی‌های پیش‌فصل باید دید شیاطین سرخ لیگ را چگونه آغاز کرده و به پایان خواهند برد.

شاید یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمربی یونایتدها این باشد که جذب یک هافبک را در دستور کار خود قرار دهد اما باید دید آیا او چنین تفکری را در سر دارد و یا به دنبال ترمیم نقطه‌ای دیگر از زمین بازی است.

۴- نیوکاسل (تیم چهارم با ۷۱ امتیاز)

نیوکاسل در فصل گذشته با اختلاف ۱۸ امتیاز از صدرنشین به کار خود در لیگ برتر جزیره پایان داد. ادی هو در ابتدای فصل نقل‌وانتقالات با ۵۵ میلیون پوند ساندرو تونالی را از میلان به خدمت گرفت. هاروی بارنز وینگر انگلیسی لسترسیتی نیز با ۳۸ پوند راهی سن‌جیمز پارک شد تا این فصل را برای این تیم توپ بزند.

آنها در فصل گذشته ۶۸ بار موفق به بازکردن دروازه حریفان شده و تنها ۳۳ گل دریافت کرده بودند. با این وجود به نظر می‌رسد که تاکید و توجه به خط دفاعی و بستن راه‌های نفود تیم‌هایی که سودای قهرمانی دارند از جمله موارد قابل توجه و تاکید کادرفنی این تیم است.

۵- لیورپول (تیم پنجم با ۶۷ امتیاز)‌

یورگن کلوپ بازیکنانی از جمله ویرجیل فن دایک، آرنولد، رابرتسون، آلیسون و محمد صلاح را در اختیار دارد. در این فصل قرمزهای آنفیلد الکسیس مک آلیستر را با ۳۵ میلیون پوند از برایتون به خدمت گرفتند و دومینیک شوبوسلای را با ۶۰ میلیون پوند از لایپزیش به جمع خود اضافه کردند.

در این میان شنیده می‌شود تلاش‌هایی برای جذب رومئو لاویا از ساوتهمپتون ادامه دارد و گفته می‌شود او با قراردادی ۴۵ میلیون پوندی راهی آنفیلد می‌شود. با توجه به حضور نفراتی که در فهرست کلوپ قرار دارند، به نظر می‌رسد این تیم در خط حمله با مشکلی در این فصل مواجه نخواهد بود اما این احتمال هم وجود دارد که در خط میانی با چالش‌هایی روبه‌رو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار