فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی:

یک خبرنگار انقلابی باید بتواند زود تر از دشمن اقدام به نشر اطلاعات کند

مشهد(پانا)_ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی در مراسم بازدید از صدا و سیمای خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار گفت، یک خبرنگار انقلابی باید بتواند زود تر از دشمن اقدام به نشر اطلاعات کند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
یک خبرنگار انقلابی باید بتواند زود تر از دشمن اقدام به نشر اطلاعات کند

سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی در مراسم بازدید از خبرگزاری صدا و سیما و در گفتگو با پانا گفت: در اغتشاشات اخیر، ما نبود راوی یا خبرنگار را حس کردیم. به همین منظور از این پس اقدامات پیش گیرانه ای را برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات انجام دادیم. پیشگیری ها باید در زمینه های مختلفی انجام شود، مانند بستر های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و.... یک خبرنگار انقلابی باید بتواند زودتر از دشمن اقدام به نشر اطلاعات کند. هر کس زودتر وارد عمل شود، پیروز نبرد خواهد بود اما متأسفانه در اغتشاشات اخیر ما نبود خبر رسان را حس کردیم و این کمبود باعث شد اتفاقات سال ۱۴۰۱ رخ بدهد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: خبرنگار باید مطالبه گری را در خبرگزاری های مختلف یاد بگیرد. خبرنگار چشم و گوش مردم است و اوست که اخبار را نشر می دهد.

غیاثی افزود: اگر مسئولین به وظیفه خود عمل کنند و خبرنگاران اخبار آنان را نشر دهند، دیگر حرف معاندین و ضد انقلابی ها در مردم تأثیر نمی گذارد. بلکه باعث افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی خطاب به خبرنگاران گفت: یک خبرنگار در کنار شغل خودش، نباید قسمت عبادی را حذف کند. خبرنگار مانند دو بال می ماند که می تواند با نشر درست اخبار، خود را بهشت برساند و یا با نشر اخبار کذب، بال های خود را آتش بزند. خبرنگار اگر نتواند مقابل دشمن ایستادگی کند، نظام جمهوری اسلامی ایران در جنگ رسانه ای شکست می خورَد و دچار تزلزل می شود. پس خبرنگاران باید از اهمیت اجتماعی خود در رسانه آگاه باشند. خبرنگار باید تحلیلگر خوبی باشد تا آحاد مردم را از اتفاقات روز با خبر کند که خدا راشکر تمام این ویژگی ها در خبرنگاران ما وجود دارد.

دانش آموز خبرنگار: سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار