تقدیر از خبرنگاران در شهرستان قرچک

قرچک (پانا) - به‌‌منظور تقدیر از فعالان حوزه رسانه جلسه تقدیر از خبرنگاران پانا به‌عنوان پرچم‌دار جهاد تبیین، با حضور مدیر آموزش‌‌وپرورش، فرماندار، بخشدار، شهردار و امام جمعه شهرستان‌ قرچک و جمعی از دانش‌آموز خبرنگاران پانا این شهرستان برگزار شد و این روز را به خبرنگاران تبریک گفتند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از خبرنگاران در شهرستان قرچک

رضا داورزنی مدیر آموزش‌‌وپرورش شهرستان‌ قرچک در گفت‌و‌گو با پانا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اهل قلم و فرا رسیدن روز خبرنگار، این روز را به تمامی خبرنگار دانش‌آموزان تبریک گفت و اظهار کرد: خبرگزاری‌ پانا به عنوان راویان حق‌جو که پدیده‌های نسل جدید عرصه خبرنگاری هستند و در آینده‌ای نزدیک می‌توانند در مسیر حق، گام بردارند و برای ایران آباد تلاش کنند.

داورزنی، خبرنگاران را پرچم‌دار جهاد تبیین در جنگ‌ با دشمن دانست و افزود: خبرنگاران با روشنگری، آگاهی‌بخشی و تلاش‌های شبانه‌روزی در انعکاس وقایع در خط مقدم جنگ ترکیبی دشمن قرار دارند همچنین خبرنگاران پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند که می‌توانند روح امید را در جامعه گسترش دهند.

وی در ادامه در خصوص رسالت خبرنگاری در هر جامعه گفت: خبرنگاری موجب روشنگری، تعالی، پیشرفت و بالندگی در جامعه می‌شود خبرنگاری می‌تواند نسل تمدن‌ساز ایران‌اسلامی را استوار سازد همچنین تلاشگری صاحبان قلم در رسانه‌های جمعی باعث بیداری جامعه و حق طلبی مردم آن جامعه می‌شود.

در ادامه محسن خرمی‌شریف، شهردار شهرستان‌ قرچک ضمن تبریک روز خبرنگار و در خصوص رشد و توسعه‌ فرهنگی جامعه توسط خبرنگاران گفت: خبرنگاران هر جامعه عامل جدی آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم هستند. آن‌ها راهیان آگاهی، عشق به میهن و آزادی از نیک‌اندیشان عرصه‌ی اطلاع رسانی در هر سرزمینی می‌توان دانست.

وی در ادامه با اشاره به وظایف سخت خبرنگاری بیان کرد: خبرنگاران را می‌توان به خاطر وجدان بیداری که دارند تحسین کرد، چرا که باعث شده است بسیاری از اتفاقات را در جامعه نمایان سازند خبرنگاران همواره در عمق جامعه‌ای زندگی می‌کنند که برای سلامت فرهنگی آن جامعه شبانه‌روز تلاش کردند و نتیجه تلاش‌های آنان سلامت فکری و فرهنگی آن جامعه است.

مجید قیصرپناه، بخشدار مرکزی شهرستان‌قرچک خاطرنشان کرد: «روز خبرنگار، روز پاسداشت قشر فرهیخته‌ای است که به پاس حرمت، ارزش و اهمیت والای کار خبر و پیام‌رسانی همواره از شان و منزلت رفیعی در نزد افکار عمومی برخوردار بوده و شایسته‌ی ارزشمندترین تکریم و قدرشناسی است.»

همچنین حجت الاسلام‌والمسلمین حجت‌اله اسماعیلی، امام‌جمعه شهرستان‌قرچک به مناسبت فرارسیدن هفدهم مرداد و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، تشریح کرد: شهید صارمی نشان داد که در انجام رسالت مهم و خطیر خود، جانش را در مسیر انجام وظیفه‌ی انسانی فدای میهن کرد و کم نیستند خبرنگارانی که در مسیر حق گام برمی‌دارند.

اسماعیلی در ادامه خبرنگاری را جایگاه مقدس دانست و بیان کرد: خبرنگاری جایگاهی مقدس است، چرا که انبیا نیز پیام‌آور الهی بودند، خبرنگاری شغلی حساس است، چرا که در ترازوی عدالت و انصاف باید حرکت شود و رسالتی خطیر را به دنبال دارد، این وظیفه مهم در حال حاضر مهم‌ترین موضوع جامعه ما به شمار می‌رود، چرا که خبرنگاران می‌توانند با قلم خود روح ایمان را در دل مردم پررنگ کنند.

علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان‌قرچک نیز نقش خبرنگاران را حیاتی دانست و ادامه داد: نقش خبرنگاران در این عصر اطلاعات و فناوری به عنوان ابزار اطلاع رسانی نقشی حیاتی و غیرقابل انکار است، چرا که دشمنان قسم خورده انقلاب با دروغ پراکنی در جنگ نرم به‌دنبال تضعیف ایران هستند اما خبرنگاران اهل قلم می‌توانند با نوشته‌های خود سدی استوار در مقابل آنان باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: هستی فراهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار