مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

تلاوت قرآن و اذان دانش‌آموزان ‌از رسانه ملی پخش می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت امسال تلاوت، اذان و مداحی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در فرصت‌های مختلف در رسانه ملی پخش می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۳۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاوت قرآن و اذان دانش‌آموزان ‌از رسانه ملی پخش می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ آیین افتتاحیه چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در بخش آوایی با حضور میکائیل باقری (مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پروش) و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

باقری در این مراسم گفت: امسال تلاوت، اذان و مداحی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات در فرصت‌های مختلف در رسانه ملی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برای اولین بار دانش‌آموزان متوسطه اول و ابتدایی در رشته حفظ کل شرکت داده شده‌اند.

باقری بیان کرد: یکی از بخش‌های جذاب این مسابقات، کنشگری و فعالیت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است که مورد نیاز جامعه نیز هست.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پروش گفت: این مسابقات در حرم مطهر رضوی و دارالقرآن مرکزی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود.

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه مراسم گفت: چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در استان خراسان رضوی در حالی آغاز می‌شود که مشهد، افتخار میزبانی دانش‌آموزان قرآنی در رشته‌های آوایی را در جوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دارد. خراسان رضوی همه‌ساله افتخار میزبانی مسابقات قرآنی فرهنگیان و دانش‌آموزان کشوری را دارد.

وی بیان کرد: رشته‌های چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور شامل حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، قرائت قرآن، اذان، مداحی و دعاخوانی می‌شود.

شوشتری افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز، یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی است که نقش مؤثر و بی‌بدیلی در شناسایی، شکوفایی و تربیت دانش‌‌آموزان همسو با معیارهای نظام اسلامی و مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و دینی دارد. لذا از همین رو ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و کیفی را در این باره ایجاب می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ادامه داد: ۴۲ نفر از دانش‌آموزان استان در بخش پژوهشی در رشته‌های احکام، انشای نماز، فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و گفتمان مهدوی و در بخش آوایی تعداد ۲۸ نفر از دانش‌آموزان در رشته‌های اذان، حفظ ۱۰جزء، ۲۰جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت قرآن، مداحی، دعاخوانی با کسب امتیازات لازم در 2 بخش با آمار بالاترین برگزیدگان نسبت به سایر استان‌ها به مرحله نهایی مسابقات کشوری راه پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات در جنسیت پسران از ۱۵ الی ۱۷ مردادماه و در جنسیت دختران ۱۹ الی ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر از سراسر کشور در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: مرحله نهایی و فینال مسابقات به صورت حضوری در بخش آوایی ۱۵ الی ۲۱ مردادماه به میزبانی مشهد مقدس و در بخش پژوهشی ۲۸ مردادماه الی ۳ شهریورماه ۱۴۰۲ به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار