مدیر کل قرآن ،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر کشور در مشهد

مشهد ( پانا ) - مدیر کل قرآن ،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در بخش آوایی در اردوگاه ثامن‌الحجج علیه‌السلام مشهد مقدس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر کشور در مشهد

میکائیل باقری مدیر کل قرآن ،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در بخش آوایی گفت: امسال تلاوت، اذان و مداحی دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات در فرصت های مختلف در رسانه ملی پخش می شود. در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برای اولین بار دانش آموزان متوسطه اول و ابتدایی در رشته حفظ کل شرکت داده شده اند.

وی بیان کرد: یکی از بخش های جذاب این مسابقات، کنشگری و فعالیت های اجتماعی دانش آموزان است که مورد نیاز جامعه نیز است. این مسابقات در حرم رضوی و در دالقرآن مرکزی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می شود.

در ادامه مراسم آیین افتتاحیه سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور استان خراسان رضوی همه ساله افتخار میزبانی دانش آموزان قرآنی در رشته های آوایی را دارد.

وی بیان کرد: رشته های چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور شامل حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، قرائت قرآن، اذان، مداحی و دعا خوانی می شود.

وی افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از بزرگترین رویداد های فرهنگی است که نقش مؤثر و بی بدیلی در شناسایی، شکوفایی و تربیت دانش‌ آموزان همسو با معیارهای نظام اسلامی و مبتنی بر آموزه های قرآنی و دینی دارد، لذا از همین رو ضرورت برنامه ریزی، دقیق و کیفی را در این باره ایجاب می نماید.

شوشتری ادامه داد: ۴۲نفر از دانش آموزان استان در بخش پژوهشی در رشته های احکام، انشای نماز، فهم قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و گفتمان مهدوی و در بخش آوایی تعداد ۲۸ نفر از دانش آموزان در رشته های اذان، حفظ ۱۰جزء، ۲۰جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت قرآن، مداحی، دعا خوانی با کسب امتیازات لازم در دو بخش، با آمار بالاترین برگزیدگان نسبت به سایر استان ها، به مرحله نهایی مسابقات کشوری راه پیدا کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات در جنسیت پسران از ۱۵ الی ۱۷ مرداد ماه و در جنسیت دختران ۱۹ الی ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر از سراسر کشور در اردوگاه ثامن الحجج علیه السلام مشهد مقدس برگزار می شود. مرحله نهایی و فینال مسابقات به صورت حضوری در بخش آوایی ۱۵ الی ۲۱ مرداد ماه به میزبانی مشهد مقدس و در بخش پژوهشی ۲۸ مرداد ماه الی ۳ شهریورماه ۱۴۰۲ به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می شود.

دانش آموز خبرنگار: ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار