استاندار تهران:

شهدای دانش‌آموز، مظلوم‌ترین قشر شهدا بودند

تهران (پانا) - استاندار تهران، شهدای دانش‌آموز را مظلوم‌ترین قشر شهدا دانست و گفت شهدای دانش‌آموز، نوجوانان باطراوت و خاطره‌انگیز بودند که گاهی با رفتارهای نوجوانانه خود، رزمندگان را به وجد می‌آوردند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
شهدای دانش‌آموز، مظلوم‌ترین قشر شهدا بودند

علیرضا فخاری در یادواره شهدای دانش‌آموز شهر تهران با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند 《شهید نظر می‌کند به وجه الله》 اظهار کرد: این سوال مطرح می‌شود که آیا هر کسی توان نظر به این جایگاه رفیع را دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر انسانی در مقام محمود که یک جایگاه الهی و مختص پیامبران، ائمه و اولیاءالله است، برسد یقینا به وجه الله هم نظر دارد و شهیدی که به وجه الله نظر می‌کند یعنی به مقام محمود می‌رسد.
فخاری تصریح کرد: به همین دلیل جایگاه ربانی و بلند شهدا همواره مورد تکریم است و این تکریم، امر الهی است و از اراده انسان خارج است.
وی افزود: این همان وجه الی الله و جایگاه رفیع شهداست که چنین برنامه‌ها و یادواره‌هایی برگزار می‌شود. و در واقع همه ما میهمان شهداییم.
استاندار تهران گفت: آنچه از مقام شهدا از ایثار، گذشت، تقوا، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از آرمان‌های انقلاب و دفاع از حق و حقیقت یافتیم، ویژگی‌هایی است که آن‌ها را به این قرب و جایگاه رفیع می‌رساند.
وی به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شهدای دانش‌آموز پرداخت و اظهار کرد: آن‌ها انسان‌هایی بودند که برای یک هدف واحد ایستادند و برای امروز ما جنگیدند.
فخاری افزود: امروز در چگونگی دفاع از آرمان‌های انقلاب برای امر به معروف و نهی از منکر، پیشرفت، رشد و ترقی کشور، نشاندن جایگاه ایران اسلامی در بلندترین نقطه پیشرفت و توسعه، تکلیف داریم و این تکلیف تا زمانی که زنده‌ایم از ما برداشته نمی‌شود.
استاندار تهران با بیان اینکه شهدا افراد خارق‌العاده نبودند و همه آن‌ها از همین خانواده‌هایی بودند که ما بودیم، خاطرنشان کرد: شهدا ویژگی خاصی نداشتند و فقط قدرت بازپروری درونی آن‌ها قوی بود.
وی با بیان اینکه شهدای دانش‌آموز، مظلوم‌ترین قشر شهدا بودند، افزود: نوجوانان باطراوت، شاداب، بسیار پرجنب‌وجوش و خاطره‌انگیز بودند و گاهی به خاطر رفتارهای نوجوانانه این شهدا به وجد می‌آمدیم.
استاندار تهران گفت: شهدای دانش‌آموز از ۱۳ آبان ۵۷ و چه بسا قبل از آن و زمانی که امام راحل در سال ۴۲ فرمودند سربازان من در گهواره هستند، نقش‌آفرینی کردند.
وی اظهار کرد: امروز بهانه‌ای است برای اینکه به خودمان بیاییم و بدانیم که کجا هستیم و برای خدمت به جامعه اسلامی و فرزندان انقلاب به کدام سو باید برویم.
فخاری با بیان اینکه وصیت‌نامه‌ها، جملات و نوشته‌های شهدا نشان‌دهنده راه و مسیر است، خاطرنشان کرد: من ندیده‌ام در وصیت‌نامه شهدا تاکیدی از حجاب اول به خانواده خود و سپس به آحاد جامعه نکرده باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار