عزاداری دهه دوم محرم هیئت انصارالمهدی برگزار شد

لرستان(پانا)- هیئت دانش آموزی انصارالمهدی (عج) اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در دهه دوم ماه محرم به‌مدت پنج شب به عزاداری سیدالشهدا (ع) پرداختند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
عزاداری دهه دوم محرم هیئت انصارالمهدی برگزار شد

در ختم روضه این هیئت دانش آموزی حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده معزز ولی فقیه در استان لرستان پس از بیان ارشادات و درس ‌ هایی از نهضت عاشورا برای نوجوانان به روضه خوانی سیدالشهدا (ع) پرداخت .

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به اهمیت امر تربیت در آینده جامعه اسلامی گفت: در حماسه عاشورا با اینکه پیام امام ‌ حسین (ع) به گوش بسیاری از شیوخ مدینه و حجاز و عراق رسید اما این جوانان پرشور و پرشعور بودند که به یاری سیدالشهدا شتافتند .

نماینده معزز مقام معظم رهبری در استان لرستان با اشاره به نقش نوجوانان در صدر اسلام افزود: پایه ‌ گذاری اسلام براساس صفای باطن، صمیمیت و فداکاری ‌ های جوانان شکل گرفت و می ‌ بینیم حضرت علی (ع) در سنین نوجوانی به ‌ عنوان اولین نفر به پیامبر اکرم و دین اسلام ایمان آوردند .

امام جمعه شهرستان خرم ‌ آباد با اشاره به نقش خانواده ‌ ها در تربیت فرزندان و حمایت از آنها در مسیر حق افزود: بانوانی که فرزندانی تربیت کردند که در تراز نهضت حسینی بودند، بانوانی که همراه کاروان اسرا بودند و سایر بانوانی که در برهه ‌ های حساس در بصیرت افزایی و روشنگری به رهبری امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) ایفای نقش کردند کسانی بودند که با جهاد علمی، جهاد فرهنگی و رسیدن به محرومین به مبارزه با ظلم امویان و مروانی ان پرداختند .

دکتر احمدرضا شاهرخی با عنوان اینکه سراسر تاریخ پر از مواجهه دو جبهه حق و باطل است و با جوانان است که می ‌ توان تحول به ‌ همراه جهش رسید، ادامه ‌ داد: نوجوانان بدانند این تقابل دو جبهه در زمان حال نیز ادامه دارد. اگر جبهه حق بتوانند با معرفت افزایی و بصیرت افزایی و از طریق انواع تشکل ‌ ها و رسانه ‌ ها افراد بی تفاوت را به خود جذب کند و بر کیفیت و کمیت جبهه حق حفظ بیافزاید و جبهه باطل را به اقلیت بفرستد آنجاست که تمدن اسلامی شکل می ‌ گیرد و زمینه سازی جهت ظهور امام ‌ زمان (عج) ایجاد می ‌ شود. ظهوری که آنجا هم نقش اصلی را جوانان ایفا می ‌ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار