نگاهی به قسمت یازدهم سریال «قهوه ترک»

در تب و تاب تعلیق

تهران (پانا) - قسمت یازدهم سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی از پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
در تب و تاب تعلیق

قسمت یازدهم سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمد شایسته، سه شنبه گذشته دهم مرداد از پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد. در این قسمت شخصیت طنین با بازی سارا رسول زاده در شهر استانبول به دنبال خواهرش ترانه می‌گردد، تمام نشانه‌ها و مستندها حکایت از آن دارد که ترانه درصدد بازگشت به ایران بوده اما در دقیقه نود از تصمیم خود صرف نظر کرده و علت این کار در هاله‌ای از ابهام است. همچنین در پیچشی تازه مشخص می‌شود شخصیت پرهام و دانیال علیرغم تمام ظاهر‌سازی‌ها با هم در ارتباط هستند و آمدن ترانه به شهر استانبول و آشنایی‌اش با دانیال یک بازی از پیش طراحی شده بود.

محمد رضایی‌راد به عنوان فیلمنامه نویس با استفاده از روش قطره چکانی و پرداخت جز به جز و افشای تدریجی اطلاعات، تعلیق بسیار مناسبی را در طول این قسمت جاری می‌سازد و همچنین کارگردانی علیرضا امینی به‌ویژه در استفاده مناسب از باند صوتی این تعلیق ایجاد شده در فیلمنامه را به اوج می‌رساند و نمودی بصری به آن می‌بخشد.

از دیگر نکات قسمت تازه سریال «قهوه ترک» افشای شخصیت واقعی دانیال با بازی حامد بهداد است که کاملا به صورت یک توریست در فیلمنامه عمل می‌کند و باعث رودست خوردن مخاطبان این سریال می‌شود، زیرا تمام پیش‌فرض‌ها و المان‌هایی که به‌عنوان ویژگی‌های این شخصیت در ده قسمت نخست پایه‌گذاری شده بود تبدیل به عکس خود می‌شود و برای مخاطب این پیش فرض نمایان می‌شود که شخصیت دانیال آن منجی و کاراکتر خوب این درام معمایی نیست.

از نکات قابل توجه قسمت یازدهم سریال «قهوه ترک» ورود جدی شخصیت پرهام با بازی مجتبی پیرزاده به پیکره داستان است که روابط او با دانیال و اهدافی که از آوردن ترانه به استانبول داشت تعلیق قابل توجهی را به کلیت این درام معمایی تزریق می‌کند.

سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی، تهیه کنندگی محمد شایسته و فیلمنامه محمد رضایی‌راد، هر چهارشنبه از پلتفرم فیلم‌نت عرضه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار