رئیس هیئت دانش‌آموزی دختران رهروان زینب کاشمر:

رسالت اصلی هیئت مذهبی، هدایت قلوب و تقویت باورهاست

کاشمر (پانا) - رئیس هئیت دانش‌آموزی دختران رهروان حضرت زینب شهرستان کاشمر گفت رسالت اصلی هر هیئت‌، هدایت قلب افراد به سمت پذیرش و تقویت باور رسیدن به یک حکومت مهدوی است.

کد مطلب: ۱۳۹۲۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رسالت اصلی هیئت مذهبی، هدایت قلوب و تقویت باورهاست

مرضیه فنایی رئیس هیئت دانش آموزی رهروان زینب شهرستان کاشمر بر نقش و جایگاه هیئت های مذهبی دانش آموزان در بین جوانان تاکید کرد و گفت: هیئت و اساسا هر تشکل مذهبی که بتوان برپا کرد، نقش تربیتی مهمی را ایفا می‌کند و می‌تواند به عنوان یک مدرسه‌ کامل، همه‌ مواردی که برای تربیت نسلی امام زمانی لازم است را داشته باشد.

وی همچنین در خصوص تفکر تاسیس این هیات و جمعیت حاضر در هئیت بیان کرد: این ایده توسط سعید تاج محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان از ابتدای ریاست او کلید زده شد و بلافاصله توسط مدیریت کانون و معلمان جوان عملیاتی شد. تا انتهای دهه اول محرم هر روز پذیرای حداقل ۳۰۰ خانم از کودک تا میانسال بودیم و این عدد هر روز بیشتر می‌شد. به طوری‌که در انتهای دهه ما حداقل ۶۰۰ مهمان داشتیم.

مرضیه فنایی در خصوص فعالیت های هیات دخترانه رهروان حضرت زینب نیز عنوان کرد: این هیئت فرقی ویژه با همه هیئت‌ ها دارد و این است که در مرحله‌ی اول، نگاهی کاملا تربیتی دارد، یعنی می‌خواهد در خصوص مسئله شعور حسینی کار کند و البته در زمینه‌های مختلف رفع شبهات و گره‌های ذهنی را بر عهده دارد و در کنار این‌ها، شور حسینی هم به قوت و عظمت خود پابرجا است.

رئیس هئیت دانش آموزی دختران کاشمر علت موفقیت هئیت دانش آموزی را استفاده از نوجوانان در بدنه هئیت دانست و افزود: دلیل اول موفقیت این هیئت استفاده از نوجوانان در بدنه‌ هیئت است. از ایده‌پردازی تا عملیاتی شدن این ایده‌ها همگی به دست دانش آموزان صورت گرفته است و دلیل دوم، حلقه‌های رفع شبهه و تربیتی است که در بین دانش آموزان به شدت استقبال شده است.

همچنین وی به رسالت اصلی هئیت های دانش آموزی و ارکان مورد نیاز هیئت ها تاکید کرد و گفت: رسالت اصلی هر هیئت‌، هدایت قلب افراد به سمت پذیرش و تقویت باور رسیدن به یک حکومت مهدوی است. لازمه‌ رسیدن به این باور هم کار همزمان بر شور و شعور حسینی است و مجموع عملکردهای این هیئت ها می‌تواند همراستا با نیازهای جامعه باشد. مهم‌ترین رکن یک هیئت، بدنه‌ کامل و باسواد نسبت به اتفاقات روز دنیا از شهر تا کشور و کل جهان است. بدنه‌ای که شامل افراد دغدغه‌مند و خوش‌فکر باشد که به خوبی مسائل روز مسلط باشد و از ابزاری مهم به نام ارتباط با مخاطب لبریز باشد.

خبرنگاران دانش آموز: کیمیا جعفری، نرجس نیازی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار