چه میزان کالا از کرمانشاه به عراق صادر شده است؟

تهران (پانا) - گمرک استان کرمانشاه اعلام کرد گمرکات استان امسال ۹۳۵ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار کالا به عراق صادر کرده است.

کد مطلب: ۱۳۹۲۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
چه میزان کالا از کرمانشاه به عراق صادر شده است؟

به گزارش ایرنا، علی اصغر عباس زاده بیان کرد: در این مدت ۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۶۰۲ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۶ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۹۸ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق صادرات شده است.

وی اضافه کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در چهار ماه ابتدایی سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست است، سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۳۲۷ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۴۹ دلار کالا به وزن ۸۷۲ هزار و ۴۹۱ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داد و گمرک خسروی با صادرات ۲۵۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۱۳ دلار کالا به وزن ۶۷۵ هزار و ۵۴ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی، سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۲۳۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۲۲ دلار کالا به وزن ۵۱۶ هزار و ۴۴۳ تن عنوان کرد.

عباس زاده، سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۱۱۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۵۷ دلار به وزن ۲۱۴ هزار و ۳۳۵ تن و ۱۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۹۲۰ دلار به وزن ۱۲۱ هزارو ۷۰۰ تن عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.

لازم به ذکر است سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از مرزهای مشترک کرمانشاه و عراق به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار