رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

گرمازدگی؛ مراجعه به مراکز درمانی البرز را ۲۰ درصد افزایش داد

کرج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد گرما‌زدگی تعداد مراجعه مردم به مراکز بیمارستانی و درمانی این استان را طی روزهای اخیر ۲۰ درصد افزایش داده است.

کد مطلب: ۱۳۹۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
گرمازدگی؛ مراجعه به مراکز درمانی البرز را ۲۰ درصد افزایش داد

دکتر شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نسبت به بروز گرمازدگی هشدار داد و گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و افزایش دما در روزهای آخر هفته، احتمال افزایش گرمازدگی در استان وجود دارد.
وی تاکید کرد: ساکنان استان البرز باید نسبت به پیشگیری از گرمازدگی اقدامات لازم را به عمل آورند.
صیادی به گروه های در معرض خطر اشاره کرد و افزود: کودکان، سالمندان، افرادی که فعالیت زیاد بدنی، بیماری مزمن مثل فشارخون و دیابت دارند توصیه های پیشگیری را رعایت کرده و در ساعات اوج گرما در فضای گرم قرار نگیرند.
وی تاکید کرد: با مشاهده علایم گرمازدگی مانند افزایش دمای بدن، پوست داغ و خشک، تنفس سریع، سردرد و سرگیجه و بی حالی فورا با اورژانس تماس بگیرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم توصیه کرد ضمن افزایش نوشیدن آب از نوشیدنی های کافیین دار مانند چای پرهیز شود، ضمن آنکه از لباس های نخی استفاده شود.
وی در پایان متذکر شد گفت: افرادی که فعالیت های زیاد بدنی در محیط بیرون از منزل دارند مانند کارگران ساختمانی ، رانندگان و امثال آن، مراقبت های لازم تغذیه ای و محافظت از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم خورشید را در نظر داشته باشند.
طیق گزارش هواشناسی دما هوای البرز به حدود ۴۰ درجه بالای صفر رسیده است.

دانش آموز خبرنگار:امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار