سوریان ‌در گفت‌وگو با پانا در آستانه شروع رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان:

فرنگی‌کاران نوجوان برای دفاع از عنوان قهرمانی روی تشک می‌روند

امسال تیم‌های قدرتمندی در مسابقات جهانی حضور دارند/ تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا روی سکو قرار بگیریم/ وزارت آموزش‌وپرورش امتیازات خاصی برای کشتی‌گیران عضو تیم ملی که همه دانش‌آموز هستند در نظر بگیرد

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان تاکید کرد که در مسابقات قهرمانی جهان که از فردا در استانبول ترکیه آغاز خواهد شد تمام تلاش تیم دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته است.

کد مطلب: ۱۳۹۱۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
فرنگی‌کاران نوجوان برای دفاع از عنوان قهرمانی روی تشک می‌روند

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان از فردا در مسابقات قهرمانی جهان در ترکیه به روی تشک خواهند رفت.‌ محسن سوریان در گفت‌وگو با پانا در این باره اظهار کرد: «با توجه به اینکه سال گذشته قهرمان جهان شدیم و در مسابقات آسیایی هم قهرمان آسیا شدیم، ولی در مسابقات جهانی ترکیه شرایط سختی را پیش رو داریم. ‌تیم‌های روسیه، بلاروس و اوکراین که سال گذشته حضور نداشتند امسال در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند و ‌دو تیم قدرتمند آذربایجان و ارمنستان نیز ‌تیم‌های قدرتمند و یکدستی را آماده کرده‌اند. ولی با تمام این اوصاف ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا بچه‌ها با بهترین شرایط در این مسابقات شرکت کنند.»

وی ادامه داد:‌ «من سال گذشته نیز این موضوع را مطرح کردم و امسال هم می‌گویم که ‌هدف‌مان این است که این بچه‌ها پشتوانه‌ای برای جوانان و بزرگسالان شوند و بتوانیم قدرت فنی آن‌ها را بالا ببریم‌. همه تلاش‌مان را می‌کنیم و زحمت خود را خواهیم کشید تا بتوانیم روی سکو قرار بگیریم. ولی هدف اصلی ما این است که بار فنی این بچه‌ها بالا برود و راه و روش زندگی حرفه‌ای ورزشی را یاد بگیرند؛ برای رسیدن به هدف نهایی که قهرمانی جهان و قهرمانی المپیک در رده بزرگسالان است.»

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان با بیان اینکه در 4 وزن 45‌، 65، 71 و 80 کیلو تغییراتی در تیم داشتیم، اضافه کرد:‌ «‌با توجه به شرایط سال گذشته که تیم قدرتمند روسیه نبود، امسال تیم‌های قدرتمندی هستند و ما تغییراتی در اوزان داشتیم. در اردوهایی که از اول فروردین برگزار کردیم کار با دستگاه را برای بچه‌های تیم نگذاشتیم چون اعتقاد داشتیم که باید بار فنی آن‌ها بالا برود و زیر فشارهای بدنسازی قرار نگیرند تا بتوانند جنبه لازم را به دست بیاورند و خسته کشتی نشوند.»

سوریان تاکید کرد: «من اعتقاد دارم در رده نونهالان و نوجوانان اگر یک کشتی‌گیر را تحت فشارهای بدنسازی قرار دهیم و وزنه بزند، کشتی‌گیری که قدرتش زیاد می‌شود دیگه دنبال اجرای فن نمی‌رود. بنابراین این دو رده زمان فنی‌شدن این بچه‌هاست و هر رده‌ای مختصات خاص خود را دارد. اما در جوانان می‌توان آن‌ها را تحت فشار بدنسازی قرار داد.»

وی درباره پیش‌بینی خود از نتایج مسابقات پیش‌رو نیز خاطرنشان کرد: «‌ما نمی‌توانیم ‌پیش‌بینی کنیم که چه سکویی را بگیریم اما همه سعی و تلاش‌مان را خواهیم کرد تا از عنوان قهرمان سال گذشته خود دفاع کنیم و حداقل اینکه روی سکو باشیم.»

سوریان همچنین به تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با فدراسیون کشتی اشاره کرد و گفت: «در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش نوشته شده که با هم همکاری داشته باشیم. همه اعضای تیم ما دانش‌آموز هستند و همه این بچه‌ها در مسابقات دانش‌آموزی هم شرکت می‌کنند. این اتفاق برای دو طرف مزیت است. بهتر است وزارت آموزش و پرورش هم برای مسابقات جهانی خود از این دانش‌آموزان استفاده کند و امتیازهای خاصی را برای آن‌ها در مدارس و وضعیت تحصیلی آن‌ها در نظر بگیرند.»

رقابت‌های کشتی نوجوانان قهرمانی جهان از فردا 9 تا 15 مرداد‌ در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود. امروز یکشنه 8 مرداد‌‌ ‌قرعه‌کشی تمامی اوزان فرنگی برگزار خواهد شد و کشتی‌گیران کشورمان از فردا بر روی تشک خواهند رفت.

دوشنبه 9 مرداد‌:
ساعت 11 تا 14:30: مسابقات مقدماتی اوزان 48، 55، 65، 80 و 110 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 18 تا 19:30: مسابقات نیمه نهایی اوزان 48، 55، 65، 80 و 110 کیلوگرم کشتی فرنگی

سه‌شنبه 10 مرداد‌:
ساعت 11 تا 14:30: مسابقات مقدماتی اوزان 45، 51، 60، 71 و 92 کیلوگرم کشتی فرنگی فرنگی و شانس مجدد پنج وزن نخست فرنگی

ساعت 17:15 تا 17:45: مسابقات نیمه نهایی اوزان 45، 51، 60، 71 و 92 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 18 تا 20:00: مسابقات رده بندی و فینال اوزان 45، 55، 65، 80 و 110 کیلوگرم کشتی فرنگی

چهارشنبه 11 مردا‌د:
ساعت 11 تا 14:30: مسابقات شانس مجدد پنج وزن دوم کشتی فرنگی
ساعت 18 تا 20:00: مسابقات رده بندی و فینال اوزان 45، 51، 60، 71 و 92 کیلوگرم کشتی فرنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار