امام جمعه شهرستان بام و صفی آباد:

نمازجمعه و عاشورا دو مکتب درس‌آموز برای پیشبرد اهداف تربیتی نسل جوان است

بام و صفی آباد (پانا) - امام جمعه شهرستان بام و صفی آباد عنوان کرد نمازجمعه و عاشورا دو مکتب درس‌آموز برای پیشبرد اهداف تربیتی نسل جوان است.

کد مطلب: ۱۳۹۱۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نمازجمعه و عاشورا دو مکتب درس‌آموز برای پیشبرد اهداف تربیتی نسل جوان است

نماز جمعه عاشورایی همزمان با ظهر روز عاشورا به امامت حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، امام جمعه شهرستان بام و صفی آباد و با حضور پرشور عزاداران حسینی اقامه شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده امام جمعه شهرستان بام‌ و صفی آباد در نماز جمعه عاشورا، با دعوت به رعایت تقوای الهی(انجام واجبات و ترک محرمات) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری، ضمن خیر مقدم و خوش‌آمدگویی محضر مردم عزیز و مسئولین خدوم در صفوف نماز جمعه عاشورایی و تشکر از واعظین مادحین هیئات امنای مساجد، هیئات مذهبی بابت برگزار مراسمات دهه اول محرم و تسلیت و تعزیت عاشورای حسینی، با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تقدیر و تشکر از زحمات ائمه جمعه موقت، ستاد نماز جمعه گفت: نمازجمعه و عاشورا دو مکتب درس آموز برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و تربیت نسل جوان در تراز انقلاب اسلامی و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین چیزهایی که در انقلاب اسلامی ما حاصل شد نماز جمعه است، نماز جمعه یک نماز عادی نیست. نماز جمعه با شکوهی که دارد، برای نهضت ما یک پشتوانه محکم است. نمازهای جمعه پایگاه حراست و حمایت از اسلام و انقلاب اسلامی و محور وحدت مردم و سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: نماز جمعه بازدارنده دشمنان و پیش برنده نظام است و حضور پرشور مردم ولایی در نماز جمعه دشمن را ناکام و ناراحت می‌کند چون با اقامه نماز جمعه نقشه‌های دشمن به هم می‌ریزد. نماز جمعه سنگر مقابله با تهاجم همه جانبه دشمن است و نقش بسزایی در پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ملت دارد. در هر زمانی که انقلاب اسلامی نیاز به میدان داری و حضور در صحنه مردم داشته، نماز جمعه پیشتاز بوده و مردم را در میعادگاه‌های نماز جمعه برای خدمت ساماندهی کرده است. امروزه نقشه دشمن بمباران افکار و اندیشه مردم و تخریب نظام است و نماز جمعه در خط مقدم این مبارزه قرار دارد.

امام جمعه صفی آباد عنوان کرد: قدر این نعمت ارزشمند را بدانید و با حضور هرچه بیشتر این سنگر عبادی و سیاسی را حفظ کنید. نماز جمعه قرارگاه است. قرارگاه ایمان تقوا بصیرت و اخلاق. امروزه که دشمن یک جنگ فرهنگی را بر ما تحمیل کرده و کار فرهنگی باطل انجام می‌دهد پاسخش کار فرهنگی حق و جهاد تبیین است. نماز جمعه بهترین کار فرهنگی حق در برابر کار فرهنگی باطل دشمن است. نماز جمعه موجب می‌شود مسائل فراموش شده اسلام به بهترین وجه برای مردم تحلیل و تبیین شود.

وی در ادامه با اشاره به عاشورای سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام گفت: عاشورا غیر از درس یک صحنه عبرت است‌. انسان باید خود را در آن صحنه تصور کند و خودش را محاسبه کند تا لحظه‌ای از یاری امام زمانش غافل نشود. پیام عاشورا مقابله با قدرت‌های شیطانی در هر زمان و هر زمین و اعتماد نداشتن به آنان و مقاومت در برابر آنان است. عاشورا محصور در یک زمان و مکان خاص نیست، بلکه عاشورا آغازی بی پایان و طلوعی بی‌غروب است. این همان اعجازی است که پیغمبر فرمودند: شهادت فرزندم امام حسین علیه السلام حرارتی در قلوب مومنین ایجاد خواهد کرد که هرگز سرد نخواهد شد.

عاشورا به ما می‌آموزد حب و بغض به امام حسین علیه السلام معیار سعادت و شقاوت انسان‌هاست و انسان‌های عاشورایی سازش و تسلیم در برابر دشمن را نمی‌پذیرند و یقین دارند جبهه‌های دشمن با همه توانایی‌های ظاهری و قدرت پوشالی قابل نفوذ و بسیار آسیب‌پذیر است. عزاداری‌ها و الگوپذیری‌های مردم جهان از فرهنگ عاشورا لرزه بر پیکره نحس دشمن انداخته است و ما عزت و اقتدار انقلاب خود را مدیون شهدای عاشورایی هستیم که به امام حسین سرور آزادگان اقتدا کردند و در مقابل ظالمان جهان ایستادند.

ایشان در پایان ضمن محکومیت اقدام بی‌شرمانه و گستاخانه کشور سوئد در اهانت به قرآن کریم با هدف اسلام ستیزی گفتند: قرآن نور است و هیچگاه خاموش نخواهد شد و این اقدامات چهره پلید کشور سوئد را بیش از گذشته برای مردم جهان عیان می‌کند.

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی تاتاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار