دادستان کاشمر:

قیام امام حسین (ع) برای دین بود

کاشمر (پانا) - دادستان کاشمرگفت نهضت و قیام امام حسین (ع) برای دین بود.

کد مطلب: ۱۳۹۰۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
قیام امام حسین (ع) برای دین بود

حجت‌الاسلام اسماعیل بلوچ‌زاده دادستان کاشمر ضمن عرض تسلیت ایام محرم اظهار کرد: امروزه شاهد بی‌تفاوتی هایی هستیم و همه باید در برابر این بی‌تفاوتی ها قد علم کنیم، بایستی این بی‌خیالی از جامعه رخت ببندد؛ امروز نباید بگویند موسی به دین خود عیسی به دین خود. باید موضوع مهم غیرت دینی تبلیغ و تبیین شود. مگر امام حسین(ع) برای به خطر افتادن دین قیام نکرد؟ نهضت و قیام ایشان برای دین بود، چرا که اسلام علوی در حال کنار گذاشته شدن بود و برای دین بود که جانش را فدا کردند.

وی همچنین با معرفی سلاح های شیطان افزود: در بحث خشم باید آستانه تحمل را بالا برد و خواهشی که ما از علما داریم این است که در حوزه توهین و آبرو بیشتر خطابه و سخنرانی داشته باشید، چرا که بیشتر درگیری‌ها بر سر همین موضوع خشم است. موضوع بعدی هم زنان بی‌حجاب است که یکی از حربه های دشمن است که تاکنون از آن استفاده کرده و در ناآرامی‌ها هم روی همین موضوع مانور داد و از همین سوءاستفاده کرد و آن را سیاسی کرد.

دادستان کاشمر با بیان اینکه آمار طلاق‌ رو به افزایش است، اضافه کرد: فروپاشی خانواده ها در حال افزایش است. فروپاشی خانواده اثرات منفی فردی، اجتماعی و خانوادگی دارد. آن هم خانواده ای که اسلام و قرآن کریم تاکید زیادی بر روی آن دارد و یک اصول تربیتی مهم است که روان‌شناسان و جامعه‌شناسان روی آن تأکید دارند.

وی بیان کرد: بهترین اصول تربیتی را قرآن بیان می‌کند، بنابراین به بحث خانواده هم بیشتر باید بها داده شود چرا که آن صحبت و نفس گرم روحانیون در این خصوص، بسیار موثر است.

بلوچ زاده در ادامه خاطرنشان کرد : به عنوان یک مسلمان دارای غیرت دینی در برابر رفتارها و هنجارشکنی هایی که بخواهد اصول اسلام را زیر سوال ببرد و به مقدسات توهین کند کوتاه نخواهم آمد و وظیفه قانونی خود را برابر قانون انجام خواهیم داد و حاضر نیستم که از کنار این موضوع با بی‌تفاوتی رد شوم.

دادستان کاشمر در ادامه در بیان قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما یک قانون برای امر به معروف و نهی از منکر داریم. یک نفر در سال 1394 در راستای نهی از منکر به شهادت رسید و چون قانونی نداشتیم پشتوانه‌ای هم برای امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشت. این موضوع مسئولان آن زمان را بر این داشت که قانونی در این رابطه تصویب کنند به نام قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر. در این قانون بر همگان تکلیف شده که امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی باشد و از زبان تجاوز نکند.

وی همچنین تاکید کرد : اگر کسی را امر به معروف و نهی از منکر کردیم اما باز هم به رفتار ناهنجار خود ادامه داد باید چه کنیم؟ در این موضوع باید یک مستندسازی شود. یعنی اگر خودرو یا موتوری دارد پلاک آن برداشته شود یا آدرس آن معلوم شود و بعد به مراجع قضایی معرفی شود. این اقدام باعث می‌شود متوجه شوند در جامعه برخی افراد هستند که هنوز دغدغه‌ای دارند و طبق قانون و شرع حرکت می‌کنند؛ این اقدام باعث شده تا در این زمینه بتوانیم بخشی از شهرها را کنترل کنیم که می‌طلبد باز هم پای کار باشیم.

بلوچ زاده در توضیح بیشتر این قانون عنوان کرد: در این قانون آمده کسی که به آمر به معروف و ناهی از منکر توهین کرد و او را کتک زد و مورد آزار و اذیت قرار داد هیچ تخفیفی برای آن قائل نشوید و با آن به شدت برخورد کنی. در ماده 9 همین قانون گفته شده هر کس برای آمر به معروف و ناهی از منکر مزاحمت ایجاد کند جرم درجه 7 است و مجازات 3 تا 6 ماه حبس و جزای نقدی 1 تا 2 میلیون تومان دارد.

بلوچ زاده اضافه کرد: در این قانون وظایفی برای برخی نهادها معین شده است. به عنوان مثال قوه قضائیه را مکلف کرده که باید شعبه ویژه‌ای برای این پرونده ها تشکیل دهد. می‌بینید که قانون چقدر حمایت کرده است و اگر همین قانون را برای مردم تببین کنیم، خیلی از افراد دلگرم می‌شوند و احساس می‌کنند قانون پشت آنهاست، اما نوع رفتار در این زمینه هم باید توجیه شود که فقط در حد تذکر باشد و فراتر از این اگر برود باعث بهانه برای دشمنان می‌شود و شروع به تبلیغ و هجمه علیه دستگاه و نظام و انقلاب می‌کنند.

دادستان کاشمر در جمع بندی صحبت های خود گفت: در امر به معروف و نهی ازمنکر فقط تذکر لسانی و در صورت ادامه، معرفی به مراجع قضایی بدون درگیری و مجادله شکل بگیرد. خواهش می‌کنم این بحث و دفاع قانون از آمر به معروف و ناهی از منکر به مردم تبیین شود. گروه های امر به معروف و نهی از منکری بوده است که هر کس برای آنها مزاحمت ایجاد کرده، جلویش را گرفته‌ایم ؛ ما تلاش می‌کنیم به نوبه خودمان به عنوان دادستانی از همه عزیزانی که امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند حمایت کنیم.

خبرنگار دانش آموز: سید امیر سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار