تولید انبوه 20 اثر برگزیده مانتو اسلامی- ایرانی درسال 92

خبرگزاری پانا: کمیسیون فنی ارزیابی اصناف بر تولید انبوه و تجاری سازی آثار برگزیده جشنواره مد و لباس اسلامی تاکید کرد: بهارسال 92 بیش از 20 اثر از مانتوهای برگزیده جشنواره فجر به تولید انبوه برسد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،جلسه کمیسیون فنی ارزیابی کارگروه مد و لباس اسلامی-ایرانی با حضور مسئولان برگزاری نمایشگاه آبان 91 ، حمید قبادی مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن کلانتری مدیراجرایی، حمیدرضا یوسفی‌ف رعضو ستاد اجرایی بنیاد ملی مدو لباس، افضلی مدیر بین الملل بنیادملی مدو لباس اسلامی-ایرانی و جمعی از تولید کنندگان در نمایشگاه دائمی مدو لباس برگزار شد.

بنابراین گزارش جلسه کمیسیون فنی ارزیابی کارگروه مد و لباس اسلامی-ایرانی، در راستای تاکیدات رئیس اتحادیه کشوری پوشاک و به منظور حضور موثر بدنه تولید و عرضه پوشاک در نمایشگاه آبان 91 با حضور تولید کنندگان تشکیل شد تا اعضای این کمیسیون شاهد عرضه مدل‌های تایید شده کمیسیون ماده 4 فنی ارزیابی در جامعه به طور عملیاتی باشند.

حمیدرضا یوسفی‌فر دبیر کمیسیون فنی ارزیابی مد ولباس اسلامی-ایرانی در ابتدای این جلسه گفت: 2 سال از فعالیت جدی کارگروه مد ولباس می‌گذرد. باتوجه به این که طراحان از نمایشگاه و جشنواره‌های سال گذشته تجربه های خوبی کسب کرده‌اند و آثار ارایه شده به دبیر خانه نمایشگاه کیفیت بالایی داشته است.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل اعلام شده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که آثار برگزیده مد و لباس جشنواره فجر باید به تولید انبوه رسیده و تجاری سازی شود، این جلسه برگزار شد تا با همکاری تولید کنندگان و طراحان درآغاز سال 92 شاهد عرضه سراسری مدل های برگزیده در سطح کشور شویم.

یوسفی فر در مورد مصوباتی که در این نشست مطرح شد، گفت: علاوه بر رونمایی آثار برگزیده مانتوی اسلامی -ایرانی جشنواره فجرسال90 برای تولید کنندگان، در جلسه نشست تولید کنندگان با مسئولان نمایشگاه آبان 91 در مورد طراحی بسته‌های حمایتی طراحان و تولید کنندگان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و بر حضور پررنگ تولید کنندگان مانتوی اسلامی-ایرانی در بخش فروش نمایشگاه تاکید شد، همچنین برای تسریع ارزیابی آثار ارایه شده به دبیر خانه تا قبل از برگزاری نمایشگاه آبان هر روز جلسات منظمی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان از بین 31 اثر برگزیده مانتو های اسلامی- ایرانی جشنواره فجر، 20 اثررا انتخاب کردند و قرارشد هر تولید کننده از هر اثر به تعداد200 عدد برای بهار سال 92 مانتوی اسلامی - ایرانی تولید کنند که طبق قرارداد بسته شده بنیاد ملی مد ولباس با تولید کنندگان پوشاک در سال جدید 4000هزار مانتو تولید می شود.

در این نشست محسن کلانتری مدیراجرایی نمایشگاه مد ولباس آبان 91 نیز اظهار کرد: 16 نشست علمی در 2 نوبت صبح و بعدازظهر در نمایشگاه مد و لباس آبان در نظر گرفته شده است لذا برای غنای بیشتر نمایشگاه امسال از تولید کنندگان خواسته شد تا کارگاه آموزشی برای طراحان و دانشجویان رشته‌های طراحی دوخت و لباس با نام «پروسه تولید و طراحی از صفر تا صد» را در نمایشگاه آبان برگزارکنند.

وی افزود: در زمینه اختصاص فضای مناسب برای فروشندگان نیز مقرر شد تا بانی از تولید کنندگان تعیین شود و تولید کنندگان با حضور در تالار وحدت در زمینه فروش و مکان آن در نمایشگاه نظراتی بدهند.

حمید قبادی مشاور معاونت حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از رونمایی نرم افزار کدگذاری کالای داخلی ایرانی و برند و مالکیت معنوی در نمایشگاه آبان 91 خبر داد و افزود: آثاری که در نمایشگاه برگزیده شود علاوه بر حمایت مالی و مالکیت معنوی طراح، کد تجاری داخلی و بین المللی برای هر اثر صادر می‌شود و به طور کلی تمامی آثار برگزیده مجوز فروش و عرضه در بخش تولید را خواهد گرفت.

افضلی، مدیر روابط بین الملل ستاد اجرایی مدو لباس نمایشگاه آبان 91 بر حمایت تولید کنندگان از طراحان داخلی تاکید کرد و گفت: طراحان توانایی تولیدی در جامعه را ندارند و این وظیفه تولیدکنندگان است که با حمایت خود عرصه را برای توسعه صنعت پوشاک کشور فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار