رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی:

رویکرد سازمان،حرکت از  جداسازی به سمت فراگیرسازی است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی گفت رویکرد سازمان حرکت از جداسازی به سمت فراگیرسازی است و برای فراگیرسازی علاوه بر فرهنگ‌سازی باید زیرساخت های فیزیکی و محتوایی نیز فراهم شود.

کد مطلب: ۱۳۸۹۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد سازمان،حرکت از  جداسازی به سمت فراگیرسازی است

در نشست کارگروه فراگیرسازان آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی با موضوع توانمندسازی نیروی انسانی، مدارس ابتدایی استان طرح سردار شهید همت، جواد روحانی رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: در زیرساخت محتوایی باید معلم محتوای دروس را برای دانش آموز با نیازهای ویژه بدون حذف، مناسب سازی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۴۵۰دانش آموز تلفیقی فراگیر در گروه های آسیب بینایی، آسیب شنوایی، جسمی، حرکتی، اختلالات هیجانی رفتاری و اتیسم خفیف در حال تحصیل هستند و بیشترین آمار در گروه آسیب دیده شنوایی است که بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز با آسیب شنوایی نیز تحت پوشش اداره استثنایی هستند.

وی به شرح وظایف معلم رابط پرداخت و گفت: معلمین رابط در مدارس پذیرا حضور پیدا می کنند و مشکلات دانش آموزان را بررسی می کنند، ولی طبق سیاست سازمان در حال حاضر معلمین رابط برای دانش آموزانی که آسیب بینایی و شنوایی شدید دارند تعلق می گیرد و برای دانش آموزان با معلولیت خفیف باید دوره های توانمندسازی برای معلمان برگزار شود تا معلمان راهکارهای برخورد با این نوع دانش آموزان را تعلیم ببینند.

وی افزود: در صدد هستیم با همکاری معاونت آموزش ابتدایی اداره کل، دوره توانمندسازی معلمان را در تابستان جاری و در جهت توانمندسازی معلمان برای تمامی گروه های استثنایی برگزار کنیم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر برگزاری دوره لازم باید در جهت فرهنگ سازی و ایجاد نگرش مثبت مدارس عادی به این دانش آموزان نیز اقدامات لازم انجام گیرد.

وی در پایان گفت: تعیین و معرفی حلقه هایی متشکل از سرگروه های آموزشی استثنایی، راهبردهای آموزشی، مسئولین مراکز جامع و معلمین رابط، تهیه محتواهای تخصصی، معرفی مدرس دوره ها، تهیه پک های آموزشی برای جامعه هدف، فرهنگ سازی، تصویب دوره آموزشی آشنایی با دانش آموزان با نیازهای ویژه برای مدیران جدیدالانتصاب از مصوبات این نشست بود که بررسی شد.

شایان ذکر است این نشست با حضور رییس آموزش و پرورش استثنایی استان و رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی استان و رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی و بررسی محتوا و کارشناس مسئول آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی و کارشناسان گروه های جسمی حرکتی آسیب دیده شنوایی و آسیب دیده بینایی اداره آموزش ابتدایی و اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار