14 طرح توسط مستندسازان استان همدان به مرکز گسترش ارائه شد

تهران (پانا) - در جلسه ارائه طرح (پیچینگ) که به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برگزار شد، 14 طرح توسط مستندسازان استان همدان ارائه شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
14 طرح توسط مستندسازان استان همدان به مرکز گسترش ارائه شد

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سیدمجید رحیمی مدیر تحقیقات و پژوهش مرکز که به اتفاق هومن مرادی کرمانی، مدیر مستند برای رسیدگی به طرح ها در استان همدان حضور یافته بود درباره برگزاری سه کارگاه و جلسه ارائه طرح در استان همدان گفت: در ادامه سفرهای استانی و کشف استعداد در استان‌های مختلف، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه گذشته میهمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بودیم، خوشبختانه دوستان مستندساز خانه مستند که از طرف اداره کل معرفی شده بودند از برگزاری کارگاهها استقبال کرده و برای برگزاری کارگاه زحمات زیادی کشید بودند، البته نمایندگانی از مرکز برای همراهی با اساتید و برگزاری کارگاه در کنار دوستان بودند. در روز آخر جلسه پیچینگ در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد استانی برگزار شد .

رحیمی ادامه داد: 14 طرح در پیچینگ توسط مستندسازانی که در استان همدان فعالیت می‌کنند ارائه شد. اغلب این مستندها، موضوع های بومی داشتند و البته شامل مسائل فرهنگی استان و همچنین شهدا و جانبازان استان و در مواردی موضوعات اجتماعی می شد، امیدواریم بتوانیم زمینه تولید این آثار را فراهم کنیم.

او گفت: یکی از اولویت‌های مرکز گسترش در سال 1402، برگزاری کارگاه آموزشی توسط مستندسازان و استادان این حوزه است، به نظر می‌رسد در استان‌ها، ضمن وجود ایده ها و استعدادهای خوب، با مشکلاتی در زمینه نوشتن و ارئه طرح و گسترش ایده مستند مواجهیم. برگزاری کارگاه توسط بزرگانی چون آقای دکتر الستی که از اساتید برجسته سینما هستند، ارزش افزوده فراوانی برای مستندسازان جوانی دارد که دور از پایتخت زندگی می‌کنند و ممکن است به مراکز آموزشی دسترسی نداشته باشند.

رحیمی گفت: علاوه بر استقبال از کارگاه آقای الستی، خوشبختانه از کارگاه‌های آقای بهروز نورانی‌پور و آقای مهرداد زاهدیان هم استقبال شد، امیدوارم در ادامه سفرهای استانی میزبان سینماگران دیگر هم باشیم و از تجربه و تخصص آنها استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار