پانا گزارش می دهد:

مسابقات فوتسال مناطق کشور، نقطه عطف شهرستان آذرشهر

تبریز (پانا) - مسابقات فوتسال مناطق کشور همه ساله در سطح کشور به صورت منطقه ای در قالب 4 منطقه کشوری برگزار شده و می‌توان گفت یکی از مسابقات مهم برای پیشرفت جوانان و نوجوانان عرصه فوتسال و صعود آنها به لیگ دسته یک به شمار آید و امسال میزبان منطقه 3 کشوری، شهرستان آذرشهر از مناطق استان آذربایجان‌شرقی انتخاب شده که می‌تواند در راستای ارتقا و پیشرفت این شهرستان موثر واقع شود.

کد مطلب: ۱۳۸۸۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات فوتسال مناطق کشور، نقطه عطف شهرستان آذرشهر

فوتسال به بازی فوتبال درون سالن، گفته می‌شود. این رقابت‌ها در زمینی به ابعاد زمین هندبال، در محل‌های سرپوشیده یا در محل باز و بدون دیوار و حصار انجام می‌گیرد. فوتسال (FUTSAL)، واژه بین‌المللی برای این رشته ورزشی است. این واژه برگرفته از لغات اسپانیایی Fútbol به معنای فوتبال و SALA به معنی درونی یا درون سالن است.

لیگ برتر فوتسال جمهوری اسلامی ایران نیز در سال های اخیر از قدرتمندترین و حرفه ای ترین لیگ ها در آسیا و جهان شناخته شده که هر ساله مسابقاتی برای رده سنی جوانان در 4 منطقه کشوری برگزار می شود و تیم های برگزیده شده به فینال این مسابقات راه یافته و در نهایت به لیگ دسته 1 کشوری صعود می کنند.

امسال شهرستان آذرشهر میزبان مسابقات فوتسال مناطق کشوری در رده جوانان انتخاب شده و از روز دوشنبه ۲۶ تا جمعه ۳۰ تیر ماه در سالن حجاب مسابقات به صورت مجتمع برگزار می شود.

در گروه یک تیم‌های مهرعظام تبریز، شهدای آذرشهر (هیأت فوتبال)،قایقران تکاب، هیأت فوتبال بانه، شهید نصیرزاده اردبیل و نور هشتم اردبیل حضور دارند، رقابت‌های فوتسال جوانان مناطق کشوری در چهار گروه به طور همزمان در شهرهای آذرشهر، اراک، قزوین و نجف آباد پیگیری خواهد شد.

از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد که تا در مرحله بعدی تکلیف تیم‌های صعود کننده به دسته یک کشور مشخص شود.

سطح برگزاری مسابقات بسیار خوب است

فرهاد دهقان زاده، نماینده سازمان لیگ از استان البرز در حاشیه برگزاری مسابقات در گفت و گو با پانا در رابطه با نحوه داوری مسابقات بیاتگ4 کرد : بازی ها به صورت چهار گروه در کل سطح کشور برگزار شده و از بین چهار گروه دو تیم به مرحله بعد انتقال می یابند.

وی ضمن ارزیابی سطح برگزاری مسابقات بیان کرد: سطح برگزاری بازی ها بسیار خوب است و تیم هایی که در این دوره از مسابقات حاضر هستند، به صورت حرفه ای بازی می کنند.

جوانان و نوجوانان آینده سازان و رده پیشرفت کشور هستند

جواد ششگلانی رییس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی نیز در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن اشاره به اهمیت میزبانی شهرستان آذرشهر گفت: آذربایجان شرقی در حوزه فوتسال یکی از قطب های کشوری است و می توان گفت که رده سنی جوانان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند.

وی ادامه داد: هیئت فوتبال شهرستان آذرشهر یکی از هیئت های فوتبال قوی در استان است که برای میزبانی این مسابقات تمامی امکانات رفاهی و خدماتی شهرستان را بکار گرفته اند و لذا این نشان دهنده ی تاثیرگزاری شهرستان آذرشهر در سطح استانی و کشوری است. شهرستان آذر شهر با میزبانی در مسابقات هم به شهر و هم به فوتسال شهر می پردازد و این میزبانی می تواند نقطه ی عطفی برای این شهرستان باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از عوامل اجرایی و برگزار کنندگان این مسابقات اظهار داشت: مطمئن باشید که این مسابقات برای آذربایجان شرقی و شهرستان آذرشهر، امتیاز بزرگی است.

در ادامه گفت و گو نیز رضا محبی ، رییس هیئت فوتبال شهرستان آذرشهر نیز با تاکید بر اهمیت میزبانی این شهرستان در مسابقات فوتسال، گفت: شهرستان آذرشهر از نطر امکانات موجود شرایط میزبانی از مسابقات مختلف کشوری را دارد و امیدواریم تا با مساعدت مسئولین محترم شاهد برگزاری هرچه بیشتر چنین مسابقاتی در شهرستان آذرشهر باشیم.

لازم به ذکر است که امروزه در عصری که همه ی افراد درگیر فضای مجازی و بازی های اینترنتی هستند، برگزاری مسابقات ورزشی در بین جوانان و نوجوانان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که از افزایش نیروی انسانی منفعل جلوگیری می کند.

امروزه سیاست بیشتر کشور ها از جمله کشور ما نیز، افزایش نیروی انسانی فعال و شاداب بودن فشر جوان است و این امر جز با اهمیت به ورزش و نیاز های روحی جوانان میسر نمی شود.

جوانان امروزی تفریحات لازم جهت گذران اوقات فراغت را ندارند

منوچهر نظری مدرس کنفدراسیون آسیا و ناظر داوری مسابقات فوتسال مناطق کشور در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: برای میزبانی این سری مسابقات، امکانات سخت افزاری شهرستان آذرشهر خوب بوده و دارای سالن ورزشی استانداردی است که اکثر مناطق ندارد.

وی افزود: امیدوارم در سال های آینده فدراسیون اهمیت بیشتری به اینگونه سالن ها و این مکان ها اختصاص دهد تا میزبانی مناطق از مسابقات کشوری افزایش یابد چرا که امروزه جوانان ما تفریحات سالمی برای گذران اوقات فراغت ندارند و ورزش می تواند تفریح خوبی برای آنان باشد.

مسابقات فوتسال و برگزاری مسابقاتی از این قبیل در افزایش روحیه ی خودباوری و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان تاثیر بسزایی داشته و خواهد داشت. امروزه با افزایش فعالیت در فضای مجازی شاهد کمرنگ شدن اینگونه رشته های ورزشی هستیم که امیدواریم تا با اجرای سیاست های کلی و برگزاری چنین مسابقاتی در سطح استانی و کشوری شاهد پیشرفت هر چه بیشتر جوانان در عرصه های مختلف ورزشی باشیم.

خبرنگار: مبین محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار