صحرایی در دیدار با جمعی از خیرین سلامت کشور:

وزارت آموزش و پرورش همراه و یار خیرین سلامت خواهد بود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر همراهی این وزارتخانه با خیرین سلامت کشور تاکید کرد و حضور این خیرین در کنار مجموعه آموزش و پرورش را اتفاق بابرکتی برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وزارت آموزش و پرورش همراه و یار خیرین سلامت خواهد بود

رضامراد صحرایی صبح امروز ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ در دیدار با جمعی از خیرین سلامت کشور با بیان اینکه باید از خودمان بپرسیم به چه دلیل و چگونه در برخی سال‌ها به آموزش و پرورش بی‌توجهی کردیم، اظهار داشت: متاسفانه در مواقعی این دستگاه بزرگ دچار بی‌مهری شده است و آن را بی‌قدر و قیمت کرده‌اند. باید پذیرفت که اگر آموزش و پرورش خراب شود هیچ چیز دیگری درست نمی‌شود؛ بنابراین هر تصویری از آینده ایران، به حال امروز آموزش و پرورش بستگی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هرکسی دل در گرو اعتلای ایران دارد، باید بداند مسیر تعالی ایران از آموزش و پرورش است، عنوان کرد: مجموعه وزارت آموزش و پرورش از جامعه مخاطب بسیار بالایی برخوردار است. در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز داشتیم، همچنین اولیای این دانش‌آموزان به طور ویژه در گروه مخاطبان و عضو خانواده بزرگ نظام تعلیم و تربیت هستند، در نتیجه افراد زیادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم با این نهاد ارتباط دارند، بنابراین مسیر وقوع هر اتفاق خوبی در کشور آموزش و پرورش است چرا که جمعیت زیادی را با خود همراه دارد و آینده‌سازان ایران را پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دهه ۷۰ خیرین مدرسه‌ساز کشور با جمع‌آوری مبلغ اندکی فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: خوشبختانه امروز خیرین عزیز با تعهدی ۱۸ هزار میلیارد تومانی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

صحرایی در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآور شدن این موضوع که شاخص توسعه انسانی به سن بستگی دارد، تصریح کرد: هزینه کردن برای دوران کودکی خیلی کمتر از بزرگسالی است، چرا که هر علمی را می‌توان بهتر در کودکی آموخت و اثر بخشی آن بیشتر از آموختن در دوره بزرگسالی است.

وزیر آموزش و پرورش انسجام در برنامه‌ریزی و نگاه فرایندی را مسئله اصلی آغاز و تداوم هر فعالیت دانست و خاطرنشان کرد: مبنای حکمرانی خوب دیتا و اطلاعات است، برای مثال سنجش نوآموزان یکی از بهترین مواردی است که در حوزه سلامت در اختیار مجموعه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

صحرایی در بخشی دیگری از سخنان خود یادآور شد: اگر بخواهیم هر کاری به بهترین شیوه انجام شود باید آن را به دست مردم بسپاریم، در همین راستا مجموعه وزارت آموزش و پرورش همراه و یار خیرین سلامت خواهد بود.

وی گفت: حضور خیرین سلامت در کنار آموزش و پرورش اتفاق بابرکتی است، در حال حاضر نیاز به اتحاد و انسجام در برنامه‌ریزی داریم. بر همین اساس، آموزش و پرورش به عنوان بسترساز برای انجام امور خیر، همراهی خود را اعلام می‌کند و تسهیل‌گری‌های لازم را انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار