ماجرای اقدام ارزشمند یک مدیر ماهدشتی در کمک به خانواده صاحب ۵ فرزند؛

حمایت از خانواده های صاحب چند فرزند در کمک به طرح جوانی جمعیت موثر است

کرج(پانا)- مدیر دبستان پسرانه مشحون ماهدشت کرج عنوان کرد حمایت از خانواده های صاحب چند فرزند ، در کمک به طرح جوانی جمعیت موثر است . من نیز به عنوان مدیر یک مجموعه ی کوچک و یک انسان مسلمان سعی کردم در این تکلیف شرعی و ارتقای طرح جوانی جمعیت سهم کوچکی داشته باشم.

کد مطلب: ۱۳۸۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از خانواده های صاحب چند فرزند در کمک به طرح جوانی جمعیت موثر است

معصومه صفرعلی، مدیر دبستان پسرانه مشحون در ماهدشت کرج است. وی تحصیلات خود را از طریق حیطه سوادآموزی آغاز کرده و تا مقطع کارشناسی ادامه داده است و اکنون عاشقانه تر از هر زمان دیگری مشغول خدمت به قشر دانش آموز جامعه است.

وی در گفت و گو با پانا ماجرای اقدام خداپسندانه خود و کمک به خانواده صاحب 5 فرزند را اینگونه روایت می کند: «هدف اصلی من از این کار این بود که به عنوان مدیر یک مجموعه کوچک و به عنوان یک انسان مسلمان و شیعه به وظیفه شرعی خود عمل کرده و به فرمان رهبر معظم انقلاب که دغدغه ایشان فرزندآوری و جوانی جمعیت است عمل کرده و سهم کوچکی در این تکلیف شرعی داشته باشم. بنابراین بر خود وظیفه دانستم که از این مادر که کار جهادی انجام داده است و مسئولیت پنج فرزند زیر ۹ سال را بر عهده دارد تقدیر کنم تا این موضوع تبدیل به طرح تشویقی برای سایر مادران جوان شود.»

صفرعلی همچنین افزود: «تلاش کردم تا در حد بضاعت خود هزینه های بیمه، کتب درسی، جشن کلاس اولی ها و لباس فرم را تقبل کنم تا به این بهانه از وی و زحماتش تقدیر کنم و شاید کمی از بار اقتصادی این خانواده را کم کنم تا با آرامش بیشتری فرزندشان را به مدرسه بفرستند.»

وی با تاکید بر اهمیت طرح جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: «طرح جوانی جمعیت، یادآور این است که جمعیت جوان موجب اقتدار کشور می‌شود. معتقدم برای ارتقای طرح جوانی جمعیت می‌بایست فرهنگ ازدواج درست و به هنگام را از دبیرستان ها آغاز کرده و فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام دهیم. مسلما مشاوران، مبلغان و رسانه ها نیز در این موضوع و کمک به رشد جمعیت جوان کشور موثر خواهند بود. فراهم کردن شرایط ازدواج آسان، طرح تشویقی و حمایت از خانواده های صاحب فرزند از سوی تشکل ها و ارگان ها مطمئنا نقش بی بدیلی در کمک به طرح جوانی جمعیت خواهد داشت.»

مدیر دبستان پسرانه محشون مدیریت مدرسه را یک نقش مهم و ارزشمند دانست و اذعان کرد: «از نظر من مدیر یک مدرسه نقش هادی، هدایت گر و سکان دار یک جامعه کوچک را بر عهده دارد و می‌بایست با ایجاد تعامل درست با اولیا و دانش آموزان در راستای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی تلاش و کوشش کند و در نهایت جامعه را بسوی آرمان های اسلام و کشور اسلامی پیش برده و آشکارکننده جامعه مهدویت باشد.»

صفرعلی، وجود مدیران و معلمان متعهد و دغدغه مند را یکی از مسائل پراهمیت در حوزه مدارس دانست و اظهار کرد: «مسئولان دغدغه‌مند و متعهد می‌توانند با کمک یکدیگر نیازها و مشکلات مربوط به نظام آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی را در مجموعه کشف و رفع کنند و در صدد رشد اجتماعی دانش آموزان تلاش کنند.»

وی در پایان بیانگر شد: «امیدوارم در آینده نیز آموزگاران متعهد، باتقوا و کارآمدی تربیت شوند و بتوانند نسل ما و مادران و پدران آینده را به خوبی آموزش و تربیت کنند تا با پایبندی به تعهدات خود و یاری یکدیگر در رسیدن به آرمان جامعه بشریت که پیدایش جامعه مهدویت است موثر باشند.»

دانش آموزخبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار