یک معلم ابتدایی:

تثبیت یادگیری همراه با بازی امکان ‌پذیر است

تهران(پانا) - یک معلم ابتدایی در غرفه سوم ابتدایی نمایشگاه الف‌تا تاکید کرد زمانی که یادگیری با هیجانات بازی ترکیب شود، موارد آموزش داده شده راحت‌تر در ذهن قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تثبیت یادگیری همراه با بازی امکان ‌پذیر است

منصوره یزدی؛ معلم پایه سوم ابتدایی در غرفه سوم ابتدایی بازی و یادگیری مناطق ۱۳ و ۱۴ گفت: یکی از اهداف ما معلمان، آموزش ساده و ماندگار است. تجربه ثابت کرده زمانی که یادگیری با بازی به خصوص با هیجانات بازی ترکیب شود، موارد آموزش داده شده راحت تر در ذهن قرار می‌گیرد. این امر همچنین سبب می‌شود مسائل در حافظه تثبیت شده و دوام آن افزایش می‌یابد.

این معلم پایه سوم، در رابطه با ترکیب بازی و ریاضی اظهار کرد: بازی‌ای که ما طراحی کردیم در رابطه با مبحث دایره از کتاب ریاضی پایه سوم است و این مبحث را در ذهن دانش آموزان تثبیت می‌کند. این بازی تعاریفی همچون مرکز دایره، شعاع و قطر را با شعر و حرکت به دانش آموزان می‌آموزد.



یزدی در پایان با اشاره به توضیحات بازی و راهنمایی دانش آموزان حاضر در غرفه گفت: این بازی حرکتی ضمن آموزش مفاهیم دایره، مکان هندسی هر یک از اجزای دایره را به دانش آموزان می‌آموزند. دانش آموزان ضمن آموزش این مفاهیم از آموزش لذت می‌برند.

دانش آموز خبرنگار: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار