وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت:

بیشترین قاچاق خروجی کشور در حوزه انرژی است

فراجا و نیروهای مسلح قاطعانه با گروه‌های تروریستی برخورد خواهند کرد

تهران (پانا) - وزیر کشور اقدامات دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را مناسب ارزیابی کرد و گفت بیشترین قاچاق خروجی کشور در حوزه انرژی است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین قاچاق خروجی کشور در حوزه انرژی است

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری اربعین حسینی، اظهار کرد: موضوعات اربعین به طور جدی پیگیری می‌شود. یکی از مسائل موضوع گرما است که برای این امر پیش‌بینی‌های مختلفی از جمله تدارک سایبان‌ها و جت‌فن‌هایی که هوا را تلطیف کند، صورت گرفته است. همچنین اتاق‌های سرد برای کسانی که ممکن است دچار گرمازدگی شوند. این کارها با همکاری وزارت بهداشت و دستگاه‌های مربوطه در حال پیگیری است.

وی درباره وضعیت امنیتی شهر زاهدان و مقابله با اقدامات تروریستی در این منطقه، گفت: اقدامات تروریستی در آنجا سابقه‌دار است و نشان می‌دهد جریانات ترویستی باید کاملاً محکوم شوند. ایران بارها بابت حملات تروریستی در شرق به دولت پاکستان تذکر داده و درخواست کرده که آنها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند. با اقتدار فراجا و نیروهای مسلح این گروه‌ها راه به جایی نمی‌برند و با این گروه‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی درباره احتمال ده‌ساله شدن مدت اعتبار گذرنامه‌ها نیز بیان کرد: این موضوع قرار است به عنوان لایحه اصلاح قانون در دولت مصوب شود و به مجلس ارسال شود.

بیشترین قاچاق خروجی کشور در حوزه انرژی است

وزیر کشور اقدامات دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در کالاهایی که اختلاف قیمت جدی میان داخل و خارج کشور وجود دارد، شاهد قاچاق کالا هستیم که بیشترین قاچاق خروجی کشور در حوزه انرژی است.

وی در خصوص توقف صادرات برق به عراق نیز گفت: توقف صادرات به عراق نداشتیم. شرکت ملی نفت مطالباتی داشته است و در راستای آن، تعاملاتی صورت گرفت و در راستای حل و فصل آن تصمیماتی گرفته شده که با توجه آمادگی‌هایی که طرف عراقی اعلام کرده، وزارت نفت هم تصمیمات خود را مطابق با آن تنظیم می‌کند.

وحیدی از ایجاد سامانه‌ای برای اتباع خارجی خبر داد و افزود: سامانه‌ای برای اتباع خارجی ایجاد شده و با ارائه شناسه یکتا برای همه اتباع اجرایی می‌شود.

وی در خصوص حواشی ایجاد شده در پی بخشنامه معاون سیاسی خود نیز اظهار کرد: این مساله از موضوعات در دست رسیدگی ما است، امیدواریم با دوستان به یک تفاهم مناسبی برسیم و این کار را مدیریت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار