کارشناس مسئول فناوری‌اطلاعات، آمار و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش شهرستان ورامین:

اطلاعات، یکی از مزیت‌های رقابتی برای سازمان‌ها است

ورامین(پانا) - کارشناس مسئول فناوری‌اطلاعات، آمار و برنامه ریزی آموزش و پرورش شهرستان ورامین، برجسته‌ترین مزیت رقابتی در سازمان‌ها را فناوری اطلاعات خواند که می‌توانند نوع نیازهای نیروی انسانی را تغییر دهند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعات، یکی از  مزیت‌های رقابتی برای سازمان‌ها است

محمد کاشانی به مناسبت روز فناوری‌اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار پانا بیان کرد: «فناوری‌ اطلاعات به مطالعه، طراحی، پشتیبانی و پیاده‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی که مبتنی بر رایانه و کامپیوتر هستند می‌پردازد؛ در آموزش و پرورش حجم زیادی از اطلاعات وجود دارد، اعم‌از اطلاعات دانش‌آموزان، فعالیت های حوزه آموزش و پرورشی و... براین مبنا می توان گفت آموزش و پرورش یکی از سازمان‌هایی است که بیش‌ترین حجم‌اطلاعات در آن وجود دارد.»

وی با اشاره به تفاوت های ثبت، انتقال و استفاده از اطلاعات به‌صورت سنتی و یا استفاده از فناوری اطلاعات افزود: «مدیریت اطلاعات اگر به‌صورت سنتی انجام شود بدون شک خطا بیشتر شده و در تصمیم‌گیری‌های نهایی اختلالات شدیدی به‌وجود خواهد آمد، اما امروزه فناوری‌اطلاعات باعث تسهیل کارها و مدیریت بهتر امور می‌گردد.»

کاشانی اظهار کرد: «فناوری‌های جدید می‌توانند نوع نیازهای نیروی انسانی را تغییر دهند. پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات راه‌های جدیدی را برای ایجاد و افزایش روش‌های نوین تدریس برای معلمان گشوده است. این تغییرات‌تکنولوژی بر روش‌های‌تدریس اثرات چشمگیری داشته است.»

وی افزود: «از آنجا که فناوری اطلاعات منبعی برای تولید دانش و بستری برای انتقال محتواست قاعدتاً بر بازدهی آموزشی در کلاس‌های درس تأثیرگذار است.»

کارشناس مسئول فناوری اطلاعات، آمار و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش شهرستان ورامین بیان‌کرد: «اطلاعات آموزش و پرورش که در حوزه فناوری و اطلاعات ثبت می شود، علاوه بر آموزش و پرورش در صورت لزوم در اختیار ارگانها و نهاد های دیگر مانند سازمان ملی اسکان، نهضت سوادآموزی و... قرار می‌گیرد و مورد استفاده در تصمیم گیری های کلان قرار می‌گیرد.»

دانش‌آموز خبرنگار: هانیه کشوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار