کارشناس مشاوره آموزش و پرورش کاشمر:

انتخاب رشته یکی از سرنوشت‌سازترین انتخاب‌های زندگی است

کاشمر(پانا) - کارشناس مشاوره آموزش و پرورش شهرستان‌ کاشمر گفت هدایت تحصیلی و انتخاب رشته یکی از سرنوشت‌سازترین انتخاب‌های زندگی است. 

کد مطلب: ۱۳۸۶۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب رشته یکی از سرنوشت‌سازترین انتخاب‌های زندگی است

الهه محدثی، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر در جلسه با اولیای دانش آموزان با موضوع هدایت تحصیلی، ضمن اشاره به اینکه هدایت تحصیلی و انتخاب رشته یکی از سرنوشت سازترین انتخاب های زندگی است، گفت: دانش‌آموزان رشته ای را باید انتخاب کنند که به آن علاقه داشته باشند، بتوانند در آن تحصیل کنند، در آینده از طریق آن وارد بازار کار شوند و در نهایت از انتخابی که داشته‌اند احساس رضایت داشته و پشیمان نباشند.

وی در ادامه با بیان مراحل یک انتخاب درست تشریح کرد: مرحله اول خودشناسی است؛ یعنی اول باید خود را بشناسیم که نقطه قوت، توانایی و استعداد خود را شناسایی کنیم. مرحله‌ی دوم، رشته شناسی است و والدین یا مشاورین مدرسه باید نسبت به مزایای هر رشته، بازار کار و سختی‌های آن رشته آگاهی لازم را داشته باشند. محیط شناسی، مرحله سوم است؛ یعنی الان در شهر یا کشور ما چه رشته ای بیشتر مورد نیاز است و بازار کار بهتری دارد. آخرین مرحله، مهارت در تصمیم گیری است. ما باید دانش آموزان خود را آگاه کنیم که به هر رشته‌ای که دوست دارند بروند و آن را ادامه دهند. ما باید به انتخاب‌های آنان احترام بگذاریم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مسئولین باید کاری کنند که هر کس سر جای واقعی خود قرار بگیرد؛ به همین دلیل ما موظف هستیم که دانش آموز خود را در سن نوجوانی به گونه‌ای هدایت کنیم که متناسب با علایق، استعدادها و توانائی های خودشان باشد.

محدثی در پایان بیان کرد: اگر بتوانیم دانش آموزان را از راه درستی در انتخاب رشته راهنمایی کنیم که هدایت تحصیلی درست و بجایی داشته باشند، آرامش را به خانواده ها هدیه دادیم و از دغدغه آنها کم کرده‌ایم.

خبرنگار دانش آموز: صبا اعمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار