معاون آموزش ابتدایی کشور گفت :

تجهیزات ولوازم موردنیاز در کلاسها و مدارس عشایری افزایش و ارتقاء پیدا می کند

مشهد(پانا) _معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی کشور گفت : تجهیزات ولوازم موردنیاز در کلاسها و مدارس عشایری افزایش و ارتقاء پیدا می کند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تجهیزات ولوازم موردنیاز در کلاسها و مدارس عشایری افزایش  و ارتقاء پیدا می کند

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی کشور گفت: ما به جز برگزاری اردو دانش آموزان عشایر کشور تمرکز خودرا روی کیفت آموزشی دانش‌آموزان عشایر گذاشتیم و برای این منظور باید تجهیزات ولوازم موردنیاز در کلاسها و مدارس عشایری را افزایش و ارتقا دهیم و تا حدودی هم انجام داده‌ایم و توجه ویژه ای به مدارسی که کلاسهای آنها به صورت چادر یا سنگی برپا شده است که از لحاظ کیفت و امنیت اصلاً شرایط خوبی نداشته اند را تامین می کنیم و لوازم وتجهیزات آموزشی مورد نیاز مثل،کیت های آموزشی، وسایل آزمایشگاهی، کتابخانه... اینها را هم مورد توجه قرار داده ایم و همچنین از همه مهمتر کیفت آموزش و توجه به معلمین کلاسهای عشایر که باید معلمین خاصی باشند، است. وی افزود : معلم عشایر باید خاص و بسیار توانمند تر از معلمهای مدارس معمولی باشند تا شرایط بچه های عشایر که شرایط خاص و ویژه هست را بهتر درک کنند واین معلمین باید بدانند که اگر به عنوان معلم عشایر جذب می شوند سهمیه آنها سهمیه عشایر است و ما به عنوان معلم عشایر در خدمت آنها هستیم .

وی اظهار کرد: هم اکنون برنامه درسی عشایر در دانشگاه فرهنگیان در حال تدوین است و همین الان که مادر خدمت شما هستیم جلساتی درباره بررسی‌ این موضوع داریم برگزار می کنیم که کمک ویژه و خاصی به کیفیت آموزشی دانش اموزان عشایر می‌کند.
نجفی درباره پیشرفت علمی دانش آموزان عشایر بیان کرد: دانش آموزان عشایر باید خودشان سعی کنند از شرایط زندگی‌شان نسبت به دیگران اگر بامشکلی یا مسائلی برخورد می کنند اهل مطالعه باشند و به دلیل سبک زندگی که دارند ممکن است از شهر و جوامع مختلف دور باشندوارتباطاتشان کم باشد لذا خودشان باید این خلع را حتما با مراجعه به منابع پر کنند و این خود بچه هاهستند که باید به سمت حل مسائل بروند و قطعا باید سبک آموزشی معلمان هم طوری باشد که انهارا به سمتی هدایت بکند که به جستجو و حل مسائلی که پیش آمده از طریق مطالعه کتاب مقالات‌ علمی باشند و اینگونه به بالندگی برسند اهل تفکر و تأمل باشند وخودشان را محدود به کتابهای درسی که آن هم در کلاسهای چند پایه ای عشایری خیلی سطحی به آن پرداخته می شود بکنند قطعا به پیشرفت علمی نخواهند رسید و چه دانش آموزان چه معلمها باید نسبت به شایستگی های عمومی کار کنند.
نجفی درباره موضوع عصر یادگیری عنوان یک رویداد ملی در کشوربیان کرد: که از مهمترین کارهای انجام شده آموزش معلمان است که اگر خوب کار کنند و آموزش خلاقانه و باکیفیت ایجاد کنند دانش آموزان نیز به سمت شناخت مسائل راه پیدا می کنند مثلا فرض کنید روش های تدریس را برای دانش آموزان ایجاد نمایند.
وی عنوان کرد: هم اکنون که با شما در حال صحبت هستم درتهران برنامه ای مانند عصر جدید که استعدادهای هنری را انتخاب می کردند را شروع کردیم تحت عنوان عصر جدید آموزشی که اینجا معلمین به روی صحنه می روند و ابتدا در مرحله ناحیه استان بعد هم کشور به رقابت می‌پردازند وکارهای آموزشی برجسته خود را در رابطه روش خاص آموزش ارائه می دهند و کم کم گفتمان آموزشی مستمر بین معلمان شکل می گیرد و روش تدریس معلمان ارتقا پیدا می کند و آموزش و پرورش نیز ارتقا می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار