وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

به زودی سامانه‌ای برای اعلام نرخ روزانه بیکاری راه‌اندازی خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مراکز متعددی آمار بیکاری را در کشور اعلام می‌کنند، خبر داد که به زودی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی سامانه جدیدی راه‌انداز یخواهد کرد تا بصورت مستند هفتگی و حتی روزانه آمار نرخ بیکاری را اعلام کند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
به زودی سامانه‌ای برای اعلام نرخ روزانه بیکاری راه‌اندازی خواهد شد

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین رونمایی از سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و ایجاد پویایی در بازارکار با ابراز خرسندی جهت رشد نرخ اشتغال در یک‌ماه گذشته گفت: «براساس آمار اعلام‌شده نرخ اشتغال به ۸.۲ درصد در یک‌ ماه گذشته رسیده است و این مهم مبین این است که نرخ بیکاری ۲۴ استان کاهشی بوده و حکایت از نوعی برنامه‌ریزی مطلوب در دولت سیزدهم دارد. خوشبختانه سیاستگذاری‌ها به هدف رسیده است.»

وی افزود: «تحقق سیاست‌های کلان حاکمیت در حوزه اشتغال برای کاهش بیکاری، مستلزم شفافیت در بازار کار است. در گذشته براساس اسناد پیمایشی میزان بیکاری از طریق مراکز رسمی مانند بانک مرکزی یا برخی موسسات نظرسنجی اعلام می‌شد. همچنین سامانه‌های قابل استنادی بود که برای اشتغال ایجاد شده مانند صندوق بازنشستگی، اما سامانه‌ای که دقیقا میزان بیکاری را اعلام کند، نداشتیم. این اقدام حوزه معاونت اشتغال با همیاری صندوق کارآفرینی امید اقدام بزرگی است و ما را به سمت شفافیت هدایت می‌کند.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: «این سامانه جستجوی شغل، پیوند کارگر و کارفرما را به صورت برخط فراهم می‌کند. همه کارفرمایان نیازمندی‌شان به نیروی کار را در این سامانه می‌توانند ثبت کنند و کارجویان هم مشخصات خود را می‌توانند ثبت کنند. همچنین در آینده سامانه جدیدی باید راه اندازی شود که به سال و فصل و ماه و حتی به‌روز بتوانیم نرخ بیکاری را اعلام کنیم. این سامانه در حال طراحی است و تحت عنوان سامانه رصد اطلاعات بازار کار در کنار سامانه کاریابی فعال خواهد شد.»
وزیر کار با اشاره به اینکه امروز دستور رییس‌جمهوری عمل شده است، گفت: «امیدواریم بتوانیم به زودی آمایش مناسب شغلی در سطح کلان کشوری طراحی کنیم.»

وی افزود: «در شهر مشهد هم متولیان کمیته امداد اعلام کردند که تا پایان سال یکصد هزار مددجوی کمیته امداد به خودکفایی خواهند رساند. این اقدام مهمی است. این سامانه‌ها ما را به سمت نیازمندی‌های آموزشی بازار کار هدایت می‌کند. در همین راستا، سازمان فنی و حرفه‌ای در طرح تابستانه هم آموزش بازار کار را برعهده دارد و اقدامات خوبی در حال انجام است.»

وی گفت: «آموزش‌هایی قبل از خدمت است و البته آموز‌ش‌هایی حین خدمت داریم و در آینده آموزش حین خدمت تکمیل می‌شود و گواهینامه‌هایی در این ارتباط صادر خواهد شد.۷۲۰ هزار فرصت شغلی ماندگار در یکسال گذشته ایجاد شده است و نرخ اشتغال پایدار و نرخ اشتغال بانوان افزایش پیدا کرده است و این خبر خوبی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار