گزارش روز دوم نشست سراسری دوره یازدهم مجلس دانش‌آموزی

تهران (پانا) - دومین روز از نشست سراسری دوره یازدهم‌ مجلس شورای دانش‌آموزی با حضور نمایندگان این مجلس آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
گزارش روز دوم نشست سراسری دوره یازدهم مجلس دانش‌آموزی

دومین روز از نشست سراسری دوره یازدهم مجلس شورای دانش‌آموزی، صبح امروز، ۱۸ تیر ۱۴۰۲ در محل موزه مجلس شورای ملی و با حضور نمایندگان دانش‌آموزان سراسر کشور آغاز شد.

فعالیت روز دوم این مجلس نیز همچون روز اول توسط هیات رئیسه سنی آغاز خواهد شد اما در ادامه جایگاه ریاست، نواب رییس، منشی‌ها و کارپردازان پس از برگزاری مراسم تحلیف در اختیار هیات رئیسه دائمی قرار می‌گیرد.

در جلسه امروز، منتخبان مجلس دانش‌آموزی سه دستور کار برگزاری مراسم تحلیف هیات رئیسه دائمی، تعیین موضوع سند دوره یازدهم مجلس دانش‌آموزی و اختصاص هر قطب کشور به کمیسیون‌های مجلس شورای دانش‌آموزی را در دستور کار دارند.

لازم به ذکر است در روز اول نشست سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای دانش‌آموزی، علیرضا خدابنده‌لو به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

همچنین در حوزه پسران امیرحسین سهرابی به عنوان نائب رئیس، ماهان آدینه به عنوان منشی و ابوالفضل جم به عنوان کارپرداز و در حوزه دختران مریم آریامنش به عنوان نائب رئیس، زهرا عشاق به عنوان منشی و مهدیا فیضی به عنوان کارپرداز انتخاب شدند.

انتخاب عنوان برای سند یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی

منتخبان مجلس دانش‌آموزی در دستورکار دوم خود و پس از استقرار هیات رئیسه دائمی مجلس، چهار موضوع راهکارهای تربیت و پرورش دانش‌آموزان تمام ساختی مطابق سند تحول بنیادین، هدایت تحصیلی متناسب با علاقه و رغبت دانش‌آموزان، راهکارهای ارتقای سواد اقتصادی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی و ارائه آموزش‌های اثربخش و مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان را برای انتخاب عنوان سند دوره یازدهم مجلس دانش‌آموزی مورد نقد و بررسی قرار دادند و ۱۶ نفر از نمایندگان موافق و مخالف به ایراد نطق پرداختند که در نهایت نمایندگان به عنوان «ارائه آموزش‌های اثربخش و مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان» رای دادند.

انتخاب موضوعات کمیسیون برای هر قطب

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی پس از رسیدگی به دستور کار دوم خود، انتخاب موضوعات کمیسیون برای هر قطب دانش‌آموزی کشور که دستور کار سوم بود را آغاز کردند.

طی فرایند قرعه‌کشی موضوعات کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و هنری به قطب یک، موضوعات کمیسیون علمی، آموزشی و پرورشی به قطب دو، موضوعات کمیسیون فضاهای آموزشی و تربیتی به قطب چهار، موضوعات کمیسیون تربیت‌بدنی، بهداشت و سلامت به قطب پنج و موضوعات کمیسیون فضاب مجازی و فناوری‌های نوین به قطب سه سپرده شد.

پایان نشست سراسری یازدهمین دوره مجلس شوراهای دانش‌آموزی

پس از رسیدگی به دستورکارهای تعیین شده از سوی هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی با اعلام رئیس مجلس مراسم نشست یازدهمین دوره مجلس شوراهای دانش‌آموزی به پایان رسید و منتخبان دانش‌آموزان سراسر کشور جهت تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز در مرقد مطهر امام راحل حاضر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار