افغانستان چه میزان در ایران سرمایه‌گذاری کرده است؟

تهران (پانا) - قرارداد ساخت اسکله در مجتمع کاسپین بین منطقه آزاد انزلی و یک شرکت داخلی با سرمایه‌گذاری افغانستان به میزان ۵۰ میلیون دلار امضا شد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
افغانستان چه میزان در ایران سرمایه‌گذاری کرده است؟

به گزارش ایسنا، حجت اله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم امضای این قرارداد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم چند راهبرد اساسی در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد که یکی از آن‌ها جهانی‌سازی این مناطق است و در این زمینه پنج سیاست مهم را دنبال می‌کنیم که به دو مورد از آن‌ها اشاره خواهم کرد.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری اقتصاد بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله زیرساخت‌های حوزه لجستیک است و دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تعریف بسته‌هایی برای سرمایه‌گذاری بوده تا سرمایه‌گذاران خارجی مستقیماً یا با مشارکت شرکای داخلی‌شان سرمایه‌های خود را به مناطق آزاد بیاورند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: منطقه آزاد انزلی با یک شرکت داخلی امشب قراردادی امضا خواهد کرد تا برای سه پست اسکله و پسکرانه‌های آن سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیون دلار صورت گیرد.

عبدالملکی با بیان اینکه این موارد سه نمونه از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری بوده که برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در مناطق آزاد آماده شده است، گفت: به موازات این طرح سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در حال انجام بوده و استقبال خوبی از طرف سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری در ایران است، اضافه کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان اعضای تیم اقتصاد بین الملل جایگاه خودشان را در اقتصاد جهانی بازیابی می‌کنند و منطقه آزاد انزلی نیز در ادامه و در حوزه خزر جایگاه ویژه‌تری خواهد داشت.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تقدیر از شرکت داخلی و سرمایه‌گذار خارجی برای ورود به این پروژه تاکید کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدانند که هر کسی در مناطق آزاد سرمایه‌گذاری کند در آینده نزدیک طلا برداشت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار