امام جمعه بهارستان:

نماز مقدمه‌ای برای ذکر خدا و حفظ تقوا است

بهارستان دو (پانا) - امام جمعه بهارستان ، نماز را مقدمه‌ای برای ذکر خدا دانست و گفت نماز مسبب حفظ تقوا و پرهیز‌گاری و افزودن ارزش و شان انسان در نزد خداوند‌ می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۳۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نماز مقدمه‌ای برای ذکر خدا و حفظ تقوا است

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی امام جمعه بخش بوستان در نماز جمعه واقع در مصلی امام خمینی منطقه بهارستان دو برگزار شد عنوان کرد: نماز مقدمه‌ایی برای ذکر خدا و حفظ تقوا است. کسانی که هیچ ترس و چشم‌داشتی از آینده و گذشته خود ندارند، مسلمانان‌ حقیقی و بندگان شایسته‌ خوب خدا هستند.

حسینی در رابطه با عید سعید غدیر خم بیان کرد: مقدمه عید سعید غدیر خم معرفی حضرت علی(ع) و ائمه معصومه است، بی‌گمان سفارش آخرین پیامبر آخرین کتاب و یقینا آخرین فرمان خدا معرفی حضرت علی(ع) است که تاکید بسیار زیادی به این موضوع شده است و البته ناگفته نماند که باید فرزندان خود را تشویق به مطالعه در خصوص زندگی‌نامه حضرت علی(ع) کنیم.

وی در رابطه با سرمایه‌گذاری بسیار زیاد خداوند برای بندگانش تصریح کرد : خداوند انسان را آزاد می‌گذارد تا همواره اگر گناهی را مرتکب شد عذری نداشته باشد پرودگار برای اینکه انسان‌ها آگاه باشند پیامبران را پیشوای راه آنها کرد تا به بهترین نحو ممکن انسان‌ها را به مقصد برسانند. وظیفه پیامبران و امامان، نشان دادن راه درست به انسان‌ها است و همینطور امامان نیز به دستور خداوند بلند مرتبه انسان‌ها را تک به تک به این راه صحیح دعوت می‌کنند.

امام جمعه بهارستان در رابطه با داشتن دل پاک تشریح کرد : دل پاک‌داشتن به دو صورت است که ممکن است غلط یا صحیح باشد. غلط یعنی به منظور انجام دادن اعمال غلط و نادرست و نداشتن خداوند در دل‌هایشان که این موضوع سبب می‌شود تا فرد جایگاه و شان و منزلتی نداشته باشد و دومین موضوع که که داشتن‌دل پاک صحیح است به منظور انجام دادن اعمال صحیح به صورت پاک است.

حسینی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: ارزش انسان فقط خواندن نماز و روزه و صدقه دادن در این دنیا نیست بلکه نماز خوانده شده باید به صورت صحیح و نیت پاک باشد. یعنی نداشتن کینه در قلب‌‌ها و اینکه خداوندرا ناظر اعمال خود قرار دهند.

خبرنگار دانش‌آموز، پارمیدا پرنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار