هشدار هواشناسی برای استان‌های ساحلی

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های شمالی و جنوبی کشور از بارش ۵ روزه باران، رعدوبرق و وزش باد در برخی مناطق خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی برای استان‌های ساحلی

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان و جمعه در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل در ساعات بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار و وزش باد پبش‌بینی شده است.

در شمال شرق، شرق به‌ویژه در منطقه زابل و مناطقی از مرکز کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم می‌شود.

شنبه هفته آینده علاوه بر این‌که در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده روی می‌دهد با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان، مازندرانو برخی مناطق گلستان بارش همراه با رعدوبرق و کاهش دما روی می‌دهد.

بکشنبه در گیلان،‌ مازندران و ارتفاعات گلستان بارش‌های خفیف ادامه دارد و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

دوشنبه آینده در شمال آذربایجان غربی و سه‌شنبه در دامنه‌های البرز واقع در استان مازندران رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

از روز شنبه وزش باد در شمال شرق، شرق و مرکز کشور و مناطق مرزی واقع در غرب و جنوب غرب افزایش یافته که خیزش گردوخاک سبب کاهش دید و کیفیت هوا در برخی این مناطق خواهد شد. شرق دریای عمان طی 5 روز آینده و دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه مواج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار