افتتاح اولین کتابخانه خیریار در روستای دهنو خلیل آباد

خلیل آباد (پانا) - با فرارسیدن تعطیلات تابستانی اولین کتابخانه خیریار در دبستان حدیثه دهنو خلیل آباد افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین کتابخانه خیریار در روستای دهنو  خلیل آباد

معصومه عابدپناه، مدیر آموزشگاه حدیثه در گفت وگو با پانا گفت: هدف از تاسیس کتابخانه‌، تشویق دانش آموزان به مطالعه و کتابخوانی است که این روزها بچه ها بیشتر اوقات فراغت خود را در فضای مجازی به سر می برند.

وی ادامه داد: برای کتابخانه با مشورت با معلمان و معاون پرورشی مدرسه کتاب‌های آموزنده علمی داستانی، مذهبی، تاریخی، مهارت آموزی و غیره خریداری شد و دانش آموزان هم چندین جلد کتاب داستانی و علمی اهدا کردند.

وی افزود: هزینه ساخت کتابخانه مبلغ چهار میلیون تومان بوده که خیر ارجمند، علی اکبر ملاک به یاد مرحوم پدرشان حاج محمدحسن ملاک پرداخت کردند مبلغ چهار میلیون تومان هم کتاب خریداری شده و تا شروع سال تحصیلی کتاب‌های بیشتری خریداری خواهد شد.

وی در مورد راهکاری برای جذب دانش آموزان به کتابخانه گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، اهدا جوایز، معرفی و تشویق افراد برتر و خلاصه گویی داستان‌هایی که خوانده اند در کلاس‌ها و در مراسم صبحگاهی و نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی توسط معلمان و خانواده ها و رسانه ها نیز در تشویق دانش آموزان به مطالعه نقش زیادی دارند

وی در مورد نحوه قدردانی از خیر ارجمند گفت: فقط با دعای خیر برای سلامتی خانواده این خیر ارجمند و نیز طلب غفران الهی برای امواتشان از کارخداپسندانه ایشان تقدیر و تشکر می کنیم. همچنین پیام تشکر دانش آموزان و معلمان از این خیر گرانقدر از طریق کانال مدرسه و کانال مرکز نیکوکاری روستا اطلاع رسانی شد. ضمنا معمولا تقدیرنامه هم برای خیرین محترم از طرف اداره آموزش و پرورش صادر می شود.

گفتنی است که یک دستگاه کولر آبی نیز توسط این خیر گرانقدر به مدرسه اهدا شد.

خبرنگار دانش آموز: محیا شجاعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار