مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران:

تلاوت قرآن راه ورود به تفکر در قرآن است

ساری (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران بیان کرد تلاوت قرآن راه ورود به تفکر در قرآن و ابزاری جدی برای پیروی از دستورات آن است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاوت قرآن راه ورود به تفکر در قرآن است

حسین کمالی در مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان مازندران که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در اردوگاه بادله برگزار شد، عنوان کرد: شما دانش آموزان این توفیق را پیدا کردید تا در مسیر قرآن گام بردارید و برای رضای خدا تلاش کنید، یقین داشته باشید که لطف و محبت الهی در این راه شما را یاری خواهی کرد.

وی افزود: تلاوت قرآن راه ورود به تفکر در قرآن و ابزاری جدی برای امر و پیروی از دستورات آن است، اما آنچه که مورد توجه قرار دارد، معرفت و تفکر در قرآن است.

کمالی قرآن را یک معجزه الهی تلقی کرد و گفت: قرآن درس زندگی و سعادت است و انسان ها را از هر گونه گناه و ناپاکی دور می‌کند و همچنین راه سعادت و خوشبختی را به آنان نشان می دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران ادامه داد: شما با شرکت در رشته های مختلف قرآن که در آن مهارت پیدا کردید باعث افزایش معرفت و در نتیجه بصیرت شما دانش آموزان می شود که با تفکر در قرآن میزان اعتقاد به معاد را ارتقا دهید تا به مسیر روشنایی دست یابید.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انسان هایی را به چشم دیدیم که اهل نماز و عبادت بودند اما ذره ای بصیرت و نگرش در قرآن نداشتند پس خیلی مهم است که ما از این فرصت برای ترتیب و سازندگی خودمان در بینش به قرآن به کار ببریم.

کمالی با توجه به اهمیت قرآن آن را منبعی بی نظیر دانست و اظهار کرد: قرآن تنها کتابی است که در تمام عرصه های زندگی پیام دارد و اگر بخواهید از هر زاویه ای به قرآن نگاه کنید متوجه خواهید شد که قرآن حرف و حدیثی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: چه بهتر است که آینده و زندگی خود را با قرآن تنظیم نمایید و قرآن مانند یک چراغی که در تاریکی است مسیر را برای شما روشن می‌کند.

خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار