دانش‌آموز عضو گروه تئاتر نظرآباد در گفت و گو با پانا:

مدرسه بستر مناسبی برای رشد و پرورش استعدادهای هنری دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - دانش‌آموز عضو گروه تئاتر‌ مدرسه الزهرا شهرستان نظرآباد گفت مدرسه بستر مناسبی برای کشف، رشد و پرورش استعدادهای هنری دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه بستر مناسبی برای رشد و پرورش استعدادهای هنری دانش‌آموزان است

بهنوش سیرلانی، عضو گروه تئاتر‌ و برگزیده جشنواره فرهنگی هنری فردا در خصوص جشنواره فرهنگی هنری فردا و بخش اجرای تئاتر در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «چهل و یکمین جشنواره علمی فرهنگی فردا که برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم رشته های مختلفی از جمله اجرای تئاتر و نمایش صورت گرفته است به گونه ای طراحی شده که انواع رشته های هنری را شامل می شود تا همه دانش آموزان امکان شرکت در رشته مورد علاقه خود را داشته باشند.»

وی افزود: «محوریت رشته های جشنواره با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است. در چنین جشنواره هایی است که استعدادهای هنری دانش آموزان شناسایی شده و به شکوفایی می رسد.»

سیرلانی در پاسخ به اهمیت توجه به تئاتر در مدارس گفت: «هنر نمایش علاوه بر کارکرد آموزشی برای ارتقاء فرهنگ و سلامت اخلاقی و روحی دانش آموزان نیز بسیار موثر است. هیچ شخصی با دیدن اعمال خلاف اخلاق و منکرات رفتاری خشنود نمی شود و دست به ستایش نمی زند. وقتی شما فیلمی را می بینید با قهرمان داستان همراه می شوید و چهره های منفی و ضد قهرمان اثر برای شما همواره ناخوشایند هستند. اگر به کسی که دارای یک عادت و یا رفتار زشت است تذکر شفاهی دهید به اندازه ای که خودش آن رفتار ناپسند را در شخص دیگری ببیند و از آن بیزار شود تاثیرگذار نیست. معمولا آموزش و تذکرات غیرمستقیم تاثیر بیشتری دارند.»

وی همچنین اضافه کرد: «نمایش دادن و یا مشارکت در نمایشی که دارای شخصیتی با عادات بد اخلاقی است، باعث انزجار شخص از آن رفتار می شود و او را تشویق می کند که آن رفتار ناپسند را از خود دور کند.»

سیرلانی بیان کرد: «دانش آموزان در سنین بلوغ دچار تغییرات مختلف رفتاری می شوند در این زمان می توان برای ایجاد رابطه ای صحیح با خانواده، دوستان، جامعه و... به خوبی از بازی های نمایشی بهره گرفت.»

وی درخصوص تاثیر مشارکت در کارهای نمایشی بیان کرد: «در مدارس نیز دانش آموزانی وجود دارند که شاید در بیان برخی حروف و یا کلمات با مشکل مواجه باشند و یا از انجام یک کنفرانس علمی در کلاس درس در هراس باشند. با استفاده از تمرینات نمایشی در خصوص فن بیان، می توان به خوبی این مشکلات را برطرف کرد. آموزش صحیح تنفس و بیان کلمات در سنین پایین بسیار موثرتر و حتی ساده تر است. از طرفی شاهد ارتقا سطح اعتماد به نفس در دانش آموزان هستیم. برخی از آن ها از پرسیدن سوال از معلم و رفع مشکلات درسی خود در کلاس درس نگران هستند و ترجیح می دهند سکوت کنند. تمرینات مناسب نمایشی وجود دارد که اعتماد به نفس این افراد را افزایش داده و باعث می شود به راحتی در جمع حضوری فعال و موثر داشته باشند.»

این دانش آموز در ارتباط با تاثیر تئاتر بر پرورش روحیه کار گروهی اظهار کرد: «نمایش، کاری گروهی است که بدون گروه و مشارکت دیگران معنا ندارد. دانش آموزان در بازی های نمایشی در واقع چگونه با هم بودن و مشارکت در یک کار گروهی و حس مسئولیت پذیری را تمرین خواهند کرد.»

گفتنی است گروه تئاتر مدرسه الزهرا (س) به مرحله منطقه ای راه یافته و موفق به کسب رتبه ۱ منطقه شده اند.»

دانش آموز خبرنگار: هانیه بیداریان توسلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار