تاکید فرمانداری بر برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز

تهران (پانا) - فرماندار تهران ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی مضاعف بین دستگاه‌ها برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، خواستار برخورد جدی دستگاه‌ها در راستای جلوگیری از اینگونه ساخت وسازها، تصرف اراضی ملی و برخورد قانونی با متخلفان و افراد سودجو در این حوزه شد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید فرمانداری بر برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز

احمد قیومی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان تهران بر برخورد قاطع با تغییر کاربری باغات و ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد.

وی با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصادی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: ضروری است با هم‌افزایی دستگاه‌های استانی و شهرستانی از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها، اولویت اول ستاد، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات باشد.

شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی هر روستا گام بزرگی در ایجاد اشتغال
قیومی همچنین در نشست هم‌اندیشی با بخشداران، روسای شورای اسلامی روستا و دهیاران شهرستان گفت: نظام مسائل روستاها در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی توسط دهیاران تدوین شد.

فرماندار تهران اظهار داشت: دهیاران در خط مقدم خدمت به روستاییان قرار دارند و به عنوان نمایندگان دولت در روستا باید با بکارگیری ظرفیت‌ها و و رفع مشکلات مردم تدبیر کرده و با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها؛ در پیشبرد برنامه‌های کلان دولت تلاش کنند.

وی شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی هر روستا را گام بزرگی در ایجاد توسعه و اشتغال دانست و خواستار ورود جدی دهیاران در این زمینه شد و افزود: دهیاران باید به سمت ایده‌سازی و ایده‌پردازی برای تحول و توسعه روستاها حرکت کنند.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه روستاها و حل مشکلات روستاییان یکی از اولویت‌های این فرمانداری است تلاش می‌شود ضمن بازدید از تک تک روستاها برای بررسی و حل مشکلات آنها، از هر فرصتی برای خدمتگزاری استفاده کنیم.

فراهم نبودن زمینه کسب درآمد مناسب و پایدار برای زندگی مطلوب روستایی، تعریض و اصلاح راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی روستاها، طرح هادی روستاها و همچنین رفع موانع موجود در جهت سند ثبتی املاک مسکونی و غیر مسکونی روستاییان و عشایر از جمله موارد مطرح شده توسط بخشداران و دهیاران تابعه شهرستان در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار