پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۳ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اردبیل گفت در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود ۲۳ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع‌آوری شود.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۳ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل

جلیل قدیمی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اردبیل در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اظهار کرد: برگزاری جلسات و همایش‌های زکات را در ۱۶ اداره کمیته امداد شاهد هستیم که با توجه به ظرفیت استان در حوزه زکات، امیدواریم برگزاری این جلسات تبلیغی و تشویقی با همراهی روحانیون، مروجان و مبلغان زکات دستاورد مناسبی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته در استان اردبیل ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که این مبالغ در محل‌های تعریف شده هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با محوریت کشاورزان و روستاییان، جمع‌آوری زکات را در مناطق مختلف استان اردبیل شاهد باشیم تا در سایه برپایی این فریضه الهی، خیر و برکت بیشتری نصیب استان شود.

قدیمی از پویش «نذر قربانی» در استان اردبیل خبر داد و گفت: ما باید از ظرفیت اعیاد پیش رو برای حامی‌یابی ایتام و محسنین، اطعام غدیر، تهیه و توزیع گوشت قربانی و بسته‌های معیشتی با محوریت مراکز نیکوکاری و همراهی خیران استفاده کنیم.

وی با قدردانی از ستاد استانی و روابط عمومی اداره‌کل کمیته استان در تبلیغ، ترویج و اطلاع‌رسانی بیشتر در این حوزه، بیان کرد: حوزه حمایت کمیته امداد استان، خانواده‌های نیازمند و دارای بیماری‌های زمین‌گیر را شناسایی خواهند کرد تا توزیع گوشت قربانی و سایر نذورات را با همکاری مددکاران شاهد باشیم که در این زمینه مراکز نیکوکاری فعال نیز در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن با این نهاد همکاری تنگاتنگ دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تصریح کرد: قرار شده نسبت به تهیه دام با محوریت مراکز نیکوکاری و مساعدت کمیته امداد اقدام شود که قطعا گزارش دهی در این زمینه تا ۲۵ تیرماه انجام خواهد شد.

قدیمی گفت: در تهیه و ذبح دام در روز عید قربان به نحوی عمل می‌شود تا خانواده‌های نیازمند در این روز از این احسانات و نذورات استفاده کنند که با توجه به وجود یک هزار و ۲۰۰ روستا در این استان، هر روستا و مرکز نیکوکاری را به عنوان یک پایگاه در این زمینه تعیین کردیم تا توزیع گوشت قرمز قربانی و سایر اقلام نیازمندی خانواده‌ها را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار