عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد؛

ضرورت تعیین تکلیف نیروهای انسانی اداره سلامت شهرداری تهران

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از معاونت منابع انسانی شهرداری درخواست کرد که نسبت به تعیین تکلیف نیروهای انسانی اداره کل سلامت اقدام کند.

کد مطلب: ۱۳۷۹۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تعیین تکلیف نیروهای انسانی اداره سلامت شهرداری تهران

سوده نجفی در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه سقوط شهروندان از پله برقی ایستگاه مترو شهید بهشتی، اظهار کرد: ما چندین بار در خصوص رفع خرابی پله‌های برقی تذکر دادیم که خرابی پله‌ها منجر به مصدومیت مردم نشود؛ البته ما منکر زحمات تمام نیروهای شهردای نیستیم و می‌پذیریم که یک حادثه بوده اما این قابل پذیرش نیست که یک مدیر شهری می‌گوید سه سال روغن‌کاری پله‌های برقی انجام نشده است.

وی افزود: از این سه سالی که گذشته دو سال به مدیریت شهری ما باز می‌گردد و اگر مدیران نمی‌توانند در این زمینه کاری کنند شهرداری تهران باید یک تصمیم در این زمینه بگیرد و همچنین گزارشی کتبی درخصوص وضعیت موجود به شورا ارائه شود.

رئیس کمیته سلامت شورا با بیان اینکه از سال ۸۶ خانه‌های سلامت محلات شهر تهران به کمک اداره کل سلامت با فعال‌سازی یک یا دو خانه در مناطق فعال و با جذب نیروها شروع به کار کرد، یادآور شد: زمانی ۳۵۷ خانه سلامت داشتیم و مسئولان با گزینش اداره کل سلامت انتخاب شدند که تحصیلات مرتبط داشتند و در سال ۹۲ نیز قراردادهایی با شرکت‌های مختلف داشتند اما در تمدید سالیانه، ۱۳ نفر منفک شده و نیروهای دیگر جایگزین نشدند و تعداد آنها به ۳۴۳ نفر رسید.

وی افزود: نیروهای انسانی در سال ۱۳۹۹ از شرکت هادیان شهر به خدماتی اداری شهر تغییر وضعیت یافتند اما ساختار و پست سازمانی برای این نیروها تعریف نشده و هم اکنون ۸۴ نفر از خانه‌ها جدا شدند و ۱۶ نفر استعفاد دادند و حالا ۶۶ محله بدون خانه است.

نجفی با بیان اینکه می‌دانیم این مشکل مربوط به دوره فعلی نیست، تصریح کرد: از معاونت منابع انسانی شهرداری تقاضا دارم که نسبت به تعیین تکلیف نیروهای انسانی اداره کل سلامت اقدام کند؛ چراکه این وضعیت منجر به تضعیف روحیه آنها شده است.

رئیس کمیته سلامت شورا تأکید کرد: از شهرداران مناطق می خواهیم مواردی را که تلفنی به آنها می گوییم، پیگیری کنند و اینگونه نباشد که پس از چند ماه مجدداً پیگیر موضوع شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار